بانکبانک و بیمه

افزایش ۹۵ درصدی ضمانتنامه‌های ریالی در بانک صنعت و معدن

رییس هیات مدیره بانک صنعت و معدن اعلام کرد: میزان صدور ضمانتنامه‌های ریالی در بانک در ۴ ماهه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ۹۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن اصغر پاک طینت، اظهار داشت: در بخش ضمانت نامه های ریالی رشد قابل توجه ۹۵ درصدی داشته ایم به نحوی که آمارها در ۴ ماهه نخست امسال حاکی از آن است که صدور ضمانتنامه های ریالی از رقم بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال در ۴ ماه ابتدایی سال ۹۸ به رقم بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در ۴ ماهه سال جاری افزایش یافته است.

رییس هیات مدیره بانک صنعت و معدن بیان داشت: میزان صدور ضمانتنامه های ریالی در پایان ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال پیش از آن ۵۲ درصد رشد داشته و با توجه به روند افزایشی یاد شده در ماه های ابتدایی سال جاری، انتظار داریم میزان صدور ضمانتنامه های ریالی در پایان سال ۹۹ نیز از افزایش قابل توجهی برخوردار باشد.

گفتنی است، ضمانت نامه بانکی تعهدی است که بانک در قبال قرارداد متقاضی با کارفرما صادر می نماید و در صورت درخواست کارفرما به هر دلیل بانک وجه ضمانت نامه را بدون قید و شرط به کارفرما “ذینفع “پرداخت می نماید. این ضمانت‌نامه‌ها در سطح داخلی و بین‌المللی اقسام مختلفی دارند که حسب توافق طرفین، تنظیم شده و قابل اجرا هستند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا