ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بلاک جهانی هواداران رییس جمهور برزیل در فیس بوک

فیس بوک یک روز پس از این که توسط یک دادگاه برزیلی جریمه شد، اعلام کرد برخی از حساب هایی که تحت کنترل هواداران رییس جمهور برزیل قرار دارند را در سطح جهانی مسدود خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، یک قاضی دادگاه عالی برزیل به فیس بوک دستور داد حسابهای هواداران بولسونارو در خارج از این کشور را که در انتشار اخبار نادرست دست داشته اند، مسدود کند و فیس بوک را برای عدم اجرای این حکم بیش از ۳۶۷ هزار دلار جریمه و تهدید کرد اگر این شرکت شبکه اجتماعی همچنان به این حکم عمل نکند، جریمه روزانه خواهد شد.

سخنگوی فیس بوک اظهار کرد: این حکم آزادی بیان در خارج از قلمرو قضایی برزیل را تهدید می کند اما عنوان کرد که این شرکت با حکم مذکور موافقت کرده است.

همچنین بخوانید

وی گفت: با توجه به تهدید تعقیب قضایی کارمند برزیلی فیس بوک، در مقطع فعلی چاره ای به جز عمل به این تصمیم و مسدود کردن جهانی حسابهای طرفداران رییس جمهور برزیل نداریم اما در دادگاه عالی تقاضای تجدیدنظر خواهیم کرد.

الکساندر دو مورائس، قاضی برزیلی در حکمی اعلام کرده بود که فیس بوک و توییتر به دستورات دادگاه برای مسدود کردن حسابها عمل نکرده اند و تنها حسابهای داخل برزیل مسدود شده اند.

جریمه قاضی تنها شامل حال فیس بوک شد و معلوم نیست آیا توییتر هم مشمول جریمه مشابه خواهد شد یا خیر.

بر اساس گزارش رویترز، این قاضی در ماه مه دستور داده بود ۱۶ حساب توییتر و ۱۲ حساب فیس بوک هواداران بولسونارو که در تحقیقات مربوط به انتشار اخبار جعلی در زمان انتخابات سال ۲۰۱۸ دست داشتند، مسدود شوند.

این حسابها به دلیل نقض قوانین در خصوص نفرت پراکنی مسدود شدند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا