ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

۳ سامانه هوش مصنوعی محققان کشور رونمایی شد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور عصر امروز در بازدید از بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات هوش مصنوعی کشور، از سه سامانه هوش مصنوعی رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سورنا ستاری در آیین رونمایی از سه سامانه هوش مصنوعی، این حوزه فناوری را حوزه اقتدار کشورها دانست و گفت: در آینده نزدیک هوش مصنوعی به عنوان ضامن امنیت ملی کشورها مطرح خواهد شد، به همین علت این مبحث با جدیت در معاونت علمی دنبال می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه ایران صاحب بزرگترین استارتاپ‌های منطقه در حوزه‌های مختلف ICT و بیوتکنولوژی است، اظهار کرد: علاوه بر آن ما در هوش مصنوعی نیز مدعی هستیم و باید در هوش مصنوعی در حد بیو و نانو تکنولوژی سرمایه‌گذاری انجام شود.

همچنین بخوانید

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به توان خوب نرم‌افزار نویسان در داخل کشور، یادآور شد: برخی از سرویس‌ها باید حتما داخلی باشند چون به زبان فارسی و لهجه‌های محلی حساس هستند و باید هوش مصنوعی برای بهره‌برداری از سرویس‌های داخلی در داخل کشور توسعه پیدا کند. 

ستاری رتبه ایران در تولید مقالات علمی حوزه ICT در دنیا را چهاردهم ذکر کرد و یادآور شد: ما از تمام شرکت‌هایی که در زمینه هوش مصنوعی کار می‌کنند، حمایت خواهیم ‌کرد. 

وی در مورد محصولات یکی از شرکت‌های دانش بنیان مورد بازدید، گفت: این شرکت از شرکت‌های بزرگ این حوزه با محصولات هوش مصنوعی با قابلیت صادراتی است و باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرد و با این روند، قطعا سال آینده رشد چند برابری خواهد داشت.

در این مراسم همچنین علی رسولی‌زاده، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به سرمایه‌گذاری هفت‌ساله این شرکت بر زیرساخت فناوری و ایجاد تیم‌های متنوع هوش مصنوعی در معرفی سامانه‌های تولید شده، گفت: “ساها”، سامانه احراز هویت غیرحضوری است که با استفاده از هوش مصنوعی پیاده سازی شد و کاربردهای فراوانی برای احراز هویت افراد در بازار سرمایه، بانک‌ها و آزمون‌ها دارد. علاوه بر آن سامانه “سهاب” را به عنوان نخستین مارکت‌پِلِیس (Market Place) حوزه هوش مصنوعی عرضه کردیم.

رسولی زاده تاکیدکرد: “هوشیو” از دیگر سامانه‌های ما است که به عنوان پایگاه جامع محتوایی در حوزه هوش مصنوعی اجرایی شده است. این سامانه اطلاعات و آموزش‌های گوناگونی در قالب محتوای متنی، صوتی و تصویری در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

در حاشیه این بازدید از سومین شماره سالنامه «بوم‌شناسی هوش مصنوعی» رونمایی شد. این سالنامه به بررسی روندها و رخدادهای هوش مصنوعی در ایران می‌پردازد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا