انرژی

تدوین برنامه رفع فرسودگی تجهیزات برق تهران

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران از تدوین برنامه‌ها با هدف اصلاح، بهینه‌سازی و رفع فرسودگی‌ها در تاسیسات برق خبر داد و گفت: این برنامه‌ها برای پیک‌های سال آینده حیاتی است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آرش کردی در آئین افتتاح پست ۶۳.۲۰ کیلوولت کارون، خط ۴۰۰ کیلوولت  ورامین و ۱۳ پروژه دیگر این شرکت همزمان با چهاردهمین هفته پویش هر هفته_الف_ب_ایران افزود: امروز شاهد بهره برداری از این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد تومان هستیم.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص رفع فرسودگی‌ها گفت: در این شرکت، اصلاح و بهینه سازی شبکه و ‌رفع فرسودگی ۶۰۰ کیلومتر از ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده برق تهران انجام شده است.

همچنین بخوانید

مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران با بیان اینکه ۲۰ درصد تاسیسات انتقال و فوق توزیع کشور و ‌۲۵ درصد از مشترکان در حوزه برق منطقه‌ای تهران هستند، ادامه داد: برنامه‌ها با هدف اصلاح و بهینه سازی و رفع فرسودگی‌ها تدوین شده و برای پیک‌های سال آینده حیاتی است.

کردی در حوزه سازوکارها نیز با اشاره به پیام رییس جمهوری در حوزه پویش گفت: ساخت و سازها را نیز با پشتیبانی و ‌زیربنای سازوکارها پیگیری خواهیم کرد.

وی ‌درخصوص ‌پروژه‌های این شرکت در هفته چهاردهم پویش هرهفته_‌الف_ب_ایران ‌نیز ‌گفت: پست‌کارون در منطقه صنعتی و با قدمتی ۵۰ ساله بود که با توجه به فرسودگی آن، یک پروژه جدید از نوع dcs در کنار آن با دو ‌هدف جهش تولید و ‌رفع فرسودگی ساخته شد.

۱۵ پروژه صنعت برق تهران با ۲۸۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید

امروز وزیر نیرو ۱۵ پروژه فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای تهران را با سرمایه‌گذاری ۲۸۵ میلیارد تومان، از طریق ویدئوکنفرانس در قالب چهاردهمین هفته پویش هر هفته_الف_ب_ایران افتتاح کرد. این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۸۵۲ میلیون ریال و با هدف افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه فوق‌توزیع در استان‌ تهران برای گذر از پیک بار ۹۹ اجرا شده است.

بنا بر این گزارش، پست ۶۳ کیلوولت کارون، تقویت و توسعه پست‌های شمس آباد۲، پاکدشت، فاطمیه، مشیریه، ظفر و نصب فیدرهای ۲۰ کیلوولت ترانس سوم شهریار، خطوط ۶۳ کیلوولت ارتباطی طرشت، شریف آباد، شیخ بهایی، ورامین، دوشان تپه_شهدا و دوشان تپه _پیروزی و پروژه‌های اصلاح و بهینه سازی در ۸ شبکه، نصب و بهره‌برداری خازن‌های ۲۰ کیلوولت در ۳۰ پست فوق توزیع، طرح‌های افتتاح شده این هفته از پویش به‌شمار می‌آید.

استفاده حداکثری از توان تولید ملی و تجهیزات ساخت داخل کشور به میزان بیش از ۹۷ درصد از ویژگی‌های بارز این پروژه‌ها محسوب شده و بهبود ضریب اطمینان شبکه، پایداری شبکه، پیشگیری از بروزحوادث ناخواسته و تامین برق مطمئن و پایدار نیز از مهمترین اهداف اجرای این طرح‌ها عنوان شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا