ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

عرضه پاوربانک‌هایی برای شارژ تجهیزات همراه مخابراتی و دوربین‌های فیلمبرداری

محققان یکی از شرکت‌های فناور مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر پاور بانک‌هایی را برای شارژ انواع تجهیزات همراه مخابراتی و دوربین‌های فیلمبرداری طراحی و پیاده سازی کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهندس محمدعلی وکیلیان زند، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در خصوص پاوربانک طراحی شده در این شرکت گفت: این تجهیز که به سفارش صنایع بوده، به منظور تسهیل در شارژ انواع تجهیزات همراه مخابراتی مانند گوشی‌های تلفن همراه، کلاس‌های مختلف بیسیم‌های مخابراتی و همچنین تجهیزات فیلمبرداری مانند دوربین‌ها طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این پاوربانک دارای دو درگاه شارژ USB با توان‌های مختلف و دو درگاه شارژ جک آداپتوری (شارژ معمولی و شارژ سریع) به عنوان خروجی است، گفت: منبع اصلی تأمین انرژی این پاوربانک یک پک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۲ آمپر ـ ساعت است.

به گفته مجری طرح این تجهیز، آزمایشهای اولیه را در فضای کار و عملیات با موفقیت گذرانده و هم‌اکنون آماده تولید انبوه با سفارش کارفرما است.

بر اساس اعلام دانشگاه امیرکبیر، وکیلیان با اشاره به ویژگی‌های این محصول گفت: وزن و ابعاد مناسب، استفاده از تکنیکهای کنترل دیجیتال برای چهار منبع تغذیه سوییچینگ به کاررفته، حفاظتهای کامل ورودی و خروجی مدارهای سوییچینگ، قابلیت شارژ همزمان تا چهار دستگاه بدون ایجاد مشکل، بازدهی بالا و امکان ارائه نمایش لحظه‌ای مشخصه‌های اصلی عملکردی از قبیل مقدار ولتاژ و جریان خروجی و نیز مشخصه‌های کاری باتری از قبیل ولتاژ جریان و دمای آن، از مزایای اصلی این دستگاه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا