امور زیربناییراه و ساختمان

احتمال ورود «امیر برخور» به هوانوردی تجاری/ کناره‌گیری یا برکناری؛ پایان عابدزاده در سازمان هواپیمایی

گفته می‌شود با حذف «علی عابدزاده» از سازمان هواپیمایی کشوری، «امیر علیرضا برخور»جانشین سابق نیروی هوایی ارتش وارد سازمان هواپیمایی یا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی،، با اتفاق تلخ هواپیمایی اوکراین در بهمن ماه سال گذشته، افکار عمومی خواستار استعفا یا برکناری علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری بود اما به هر دلایلی، عابدزاده در سمت خود باقی ماند. مدتی بعد اخباری مبنی بر تعلیق وی از کار در جریان پرونده سقوط هواپیمای ای تی آر آسمان منتشر و مطرح شد و گفته می‌شود عابدزاه به عنوان متهم ردیف چهارم در دادگاه‌های مرتبط با سقوط هواپیمای ای تی آر یاسوج برای دفاع از عملکرد خود حضور دارد.

در تمام این مدت بحث برکناری یا کناره‌گیری عابدزاده از سمت ریاست سازمان هواپیمایی مطرح بود اما گویا این روزها این موضوع به طور جدی‌تر از سوی وزیر راه و شهرسازی دنبال می‌شود و اخیرا هم بحث برکناری وی از این سمت و جایگزینی «تورج دهقان زنگنه» مدیرعامل فعلی هما، «امیر علیرضا برخور» از چهره‌های بازنشسته نیرو هوایی ارتش و یکی از معاونان فعلی وزیر راه و شهرسازی در هیات دولت مطرح شده است که گویا گزینه امیر برخور جدی‌تر است.

البته امیر برخور در سال ۹۶ بازنشسته شده است و مشخص نیست آیا با این وضعیت با حضور وی در سازمان هواپیمایی کشوری یا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موافقت می شود یا خیر.

امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور در سابقه خود، فرماندهی پایگاه چهاردهم شکاری امام رضا (ع)، جانشینی معاونت عملیات نیروی هوایی و فرماندهی پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان را دارد. وی اواخر تابستان سال ۹۲ به سمت جانشینی نیروی هوایی منصوب شده بود. لازم به ذکر است که وی در سال ۹۶ در این سمت بازنشسته شد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا