انرژی

افزایش ۱.۶ میلیون تنی تولید متانول کشور

یکی از ۱۷ طرح پتروشیمی وعده داده شده، پنجشنبه این هفته در عسلویه به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجتمع پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه یه عنوان یکی از ۱۷ طرح پتروشیمی وعده داده شده توسط دولت روز پنج شنبه هفته جاری به بهره برداری خواهد رسید. بنا بر اعلام، این طرح که زیر مجموعه هلدینگ پتروفرهنگ زیرنظر صندوق ذخیره فرهنگیان است از این پس روزانه یک میلیون دلار درآمدزایی خواهد داشت که این امر منجر به افزایش سودآوری فرهنگیان کشور خواهد شد.

به گفته عباس دولتی زاده – مدیرعامل این شرکت – این مجتمع ۱۴ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه در راه اندازی را به ثبت رسانده و خوشبختانه در سایه تلاشهای زیاد کارکنان این مجتمع در شرایط سخت روزهای کرونائی لطمه ای به سلامت نیروی انسانی وارد نشده است.

همچنین بخوانید

وی با اشاره بر اینکه نیروی انسانی فعال در این مجتمع از هیچ تلاشی برای ساخت و راه اندازی آن دریغ نکردند متذکرشد: همدلی ایجاد شد برای یک روز زودتر به تولید رساندن این شرکت تا اندازه ای بود که بعضا برخی از کارکنان ۶۰ روز به خانه نرفتند تا تولید انجام پذیرد.

او از آغاز مطالعات اولیه برای احداث بخش پایین دستی در این واحد تولیدی خبرداد و اظهار امیدواری کرد که از این طریق بتوان به تحقق ملی جلوگیری از خام فروشی یاری رساند.

این طرح از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و در ۷ خردادماه امسال با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول به تولید رسید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا