صنعت، معدن، تجارت

ورود ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی به کشور از طریق بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از وارد شدن ۸۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی به کشور از طریق بندر چابهار طی ۴ ماه نخست امسال خبر داد که رشد ۱۲۵ درصدی نسبت به ۴ ماهه ۹۸ داشته است.

همچنین بخوانید

بهروز آقایی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت کالاهای اساسی در بندر چابهار اظهار داشت: در حال حاضر در بندر چابهار هیچ کالایی تحت عنوان کالای رسوبی از مجموع کالاهای اساسی وارداتی به این بندر نداریم.

وی افزود: هر مقداری که کالای اساسی وارد می‌شود، بلافاصله از بندر ترخیص و وارد بازار می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امروز یک کشتی حامل شکر وارداتی در بندر چابهار تخلیه شد که حتی یک تن آن هم در بندر چابهار باقی نمی‌ماند.

وی یادآور شد: کالای رسوب شده به معنی وجود کالاهای بلا صاحب، اظهار نشده، بدون اسناد یا اسناد مالکیت مخدوش و امثال اینهاست؛ از این نظر هیچ گونه کالای رسوبی در بنادر سیستان و بلوچستان نداریم.

مدیر بندر چابهار افزود: کالای اساسی غیر رسوبی نیز شامل مقداری جو است که به زودی از بندر چابهار ترخیص می‌شوند؛ کالاهایی که در بندر است، کالاهای در جریان هستند و مشکلات و موانعی برای ترخیص ندارند.

وی تصریح کرد: در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان کالای اساسی ورودی به بندر چابهار رشد ۱۲۵ درصدی داشته است. در حوزه‌های ترانزیت و صادرات نیز رشد قابل توجهی در بندر چابهار داشته‌ایم و چندین برابر شده است.

آقایی بیان کرد: سهم بندر چابهار در واردات کالاهای اساسی در سال جاری برای ورود به بازارهای داخلی، ۴ میلیون تن است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون، ۸۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار وارد کشور شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در حال حاضر کمتر از ۳۰ هزار تن کالای اساسی در انبارهای بندر چابهار موجودی داشته باشیم که آنها نیز به تدریج در حال ترخیص و بارگیری به داخل کشور است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا