امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اولویت احیا و بازسازی اراضی منابع‌ طبیعی آسیب‌دیده از حریق

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخشنامه‌ای به ادارات کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان‌ها، خواستار اولویت احیا و بازسازی اراضی منابع ‌طبیعی مناطق آسیب دیده از حریق شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان جنگل‌ها، مسعود منصور طی بخشنامه‌ای به ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها بر اولویت احیا و بازسازی اراضی که بر اثر حریق آسیب دیده‌اند تأکید کرد و تخصیص این اراضی را به طرح‌های غیرمرتبط با احیای و توسعه منابع طبیعی ممنوع اعلام کرد.

در این بخشنامه آمده است: همه ساله بخش‌هایی از پوشش گیاهی زیست‌بوم‌های طبیعی ارزشمند جنگلی و مرتعی کشور به دلیل ایجاد آتش سوزی دچار آسیب شده و پوشش اصلی خود را از دست می‌دهند و بعضاً ممکن است افرادی با هدف تصرف این اراضی اقداماتی سودجویانه را انجام دهند که لازم است ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها، تدابیر لازم را جهت حفظ مطلوب از این اراضی پیش بینی و در اولویت برنامه‌های احیا و بازسازی قرار دهند.

رئیس سازمان جنگل‌ها در این بخشنامه تأکید کرده است: مقتضی است از تخصیص این اراضی جهت طرح‌های غیر مرتبط با احیا و توسعه منابع طبیعی خودداری شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا