انرژی

افتتاح خط لوله گاز دامغان به ساری مشکل قطعی گاز در مازندران را حل می‌کند

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افتتاح خط لوله گاز دامغان به ساری را موجب حل مشکل افت فشار و قطعی گاز در استان‌های مازندران و گلستان عنوان و ابراز امیدواری کرد که نسبت به زمینه‌سازی برای احداث کارخانه پتروشیمی در استان مازندران اقدام شود.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خط استراتژیک دامغان به ساری که با هزینه حدود هزار میلیارد تومان به اتمام رسیده هدیه دولت آقای روحانی به استان مازندران بود که فواید زیادی برای مردم استان دارد. طول این خط با لوله‌هایی به قطر ۴۲ اینچ، ۱۷۰  کیلومتر است که با تصویب هیئت دولت و شورای اقتصاد ۳۰ میلیون مترمکعب گاز را وارد استان می کند.

وی افزود: این خط لوله یک منبع تغذیه مناسب برای استان‌های گلستان و مازندران است و با توجه به مشکلات گازی مازندران طی ۱۰ سال گذشته و افت فشار و قطعی گاز باعث شده احتیاجی به گاز کشور ترکمنستان نداشته باشیم؛ به ویژه اینکه دی ماه سال گذشته ترکمنستان گاز ایران را به دلایل سیاسی قطع کرد اما مردم مازندران مقاومت کردند و با صرفه‌جویی مشکل مرتفع شد و خوشبختانه در ادامه اقدامات لازم برای خط تغذیه انجام شد.

این نماینده مجلس یادآور شد: حدود ۱۶۰ روستا در منطقه دودانگه و چهاردانگه و دو شهر محمدآباد و کیاسر از این خط تغذیه گازرسانی می شوند و کارخانجات منطقه هم از این شرایط بهره‌مند خواهند شد؛ ضمن اینکه چنین اقدامی می‌تواند زمینه احداث کارخانه پتروشیمی در مازندران را فراهم کند که با توجه به منبع تغذیه مناسب برای استان مازندران حائز اهمیت است.

یوسف نژاد در پایان با بیان اینکه این خط لوله ماه آینده افتتاح خواهد شد، گفت: از وزارت نفت و مسئولین مربوطه در این حوزه قدردانی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم از این شرایط برای تولید فرآورده‌های مرتبط با گاز مثل پتروشیمی استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا