صنعت، معدن، تجارت

۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی در کشور تا پایان امسال افتتاح می‌شود

کرج – معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی در کشور تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید زرندی بعداز ظهر پنجشنبه در جریان افتتاح خط تولید کننده کیسه‌های نایلونی تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست در یک واحد صنعتی واقع در هشتگرد، اظهار کرد: تا پایان سل جاری ۲۰۰ طرح بزرگ تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این واحد تولیدی که امروز در استان البرز بازدید شد، تولید کننده کیسه‌های نایلونی است که با تغییر در مواد اولیه تولیدات آن تجدید پذیر شده و این اقدام در راستای حفظ محیط زیست است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: هر سیاستی که به ما در کاهش تولید کیسه‌های نایلونی سنتی کمک کند را دنبال خواهیم کرد.

زرندی با اشاره به اینکه تغییر الگوی تولید در کوتاه مدت امکان پذیر نیست، گفت: در حال حاضر از ظرفیت‌های پلاستیک در این خط تولید استفاده می‌شود و حوزه آرندی این واحد به سمت تولید کیسه‌های سازگار با محیط زیست پیش می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال فعال کردن ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی و صنعتی هستیم، بیان کرد: بدین منظور از ظرفیت خالی کارخانه‌ها در عوض به کارگیری سرمایه گذاری جدید برای ارتقای ظرفیت تولید کنونی استفاده می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه خاص وزارت صمت، گفت: برای ۱۴ رشته خاص صنعتی برنامه ریزی شده و بدین منظور با تغییر در زیر ساخت و عرصه و عیان کارخانه‌ها، به ظرفیت‌های موجود واحدهای صنعتی از لحاظ تکنولوژی و تأمین نقدینگی کمک خواهیم کرد تا افزایش تولید در کشورمان را بالا ببریم.

زرندی با اشاره به اینکه برای ۶۰۰ شرکت بزرگ نیز در وزارت صمت برنامه ریزی شده است، بیان کرد: هدف مهم جهش تولید است و در خصوص این شرکت‌ها نیز فعال کردن ظرفیت‌های خالی اجرایی شده است.

لازم به توضیح است معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه از یک واحد تولیدی صنایع غذایی در شهرستان نظرآباد استان البرز نیز بازید کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا