اقتصاد کلان

پیام تبریک معاون منطقه آزاد کیش به مناسبت روز خبرنگار

معاون فرهنگی منطقه آزاد کیش در یادداشتی کوتاه، خبرنگاری را «عشق» توصیف کرد و هفدهم مرداد – روز خبرنگار – را تبریک گفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، سعید پورعلی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشته است: خبرنگاری عشق است. رمز تاب‌آوری و ماندگاری در این حرفه بدون عشق و انگیزه ممکن نیست. عشق به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی. عشق به اصلاح از طریق نقد و نظارت. این عشق از جنس نور و امید است. قلم نور است و خبرنگار نورساز. نور اعتماد و امید. نور آگاهی و اطلاع‌رسانی. شهید صارمی با شهادت خود گواهی بر این ادعاست. تقدیم عزیزترین سرمایه یعنی «جان» برای آگاهی‌بخشی.

۱۷ مردادماه یادآور این عشق است. خبرنگاران از اقلیم “درد” و” رنج”اند. حیثیت جامعه، محصول درد و رنج است. هیچ “حیثیتی” نیست که بر روی “درد”و “رنج” بنا نشده باشد. خبرنگاران سهم بی‌بدیلی در این “حیثیت‌سازی” دارند. به قول مولوی بزرگ قبیله “بیدارسازان” به انسان “آگاهی” و”درد” را هدیه می‌دهند. هر که او بیدارتر پر دردتر / هر که او آگاه‌تر رخ زردتر.

همچنین بخوانید

جامعه آگاه محصول رسانه‌های بیدارساز است. رکن رکین این “آگاهی‌سازی” با پرداختن به “چرایی”هاست. میدان “چرایی‌ها” محصول تفکر و قلم خبرنگاران است. اینجا “رسالت” که از جنس کارهای پیامبران است شکل می‌گیرد. جامعه آگاه‌تر، بیدارتر، پردردتر و با حیثیت محصول خبرنگاران عاشق و رسولان دانایی است. توانا بود که هر که دانا بود. دستان پرمهر حاملان نور، دانایی و توانایی را می‌بوسم.

این روز مبارک که به نام خبرنگاران مزین شده است، به همکارانم در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رسانه‌های جزیره کیش و همه اصحاب رسانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.»

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا