بین الملل

ترامپ دوباره تعرفه ۱۰ درصدی آلومینیوم کانادا را برقرار کرد

دونالد ترامپ طی فرمانی تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم از کانادا را دوباره وضع کرد. این تعرفه‌ها بیش از ۱ سال پیش تعلیق شده بودند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دونالد ترامپ طی فرمانی تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم از کانادا را دوباره وضع کرد. این تعرفه‌ها بیش از ۱ سال پیش تعلیق شده بودند.

ترامپ در سخنرانی خود در کارخانه تولیدی ویرپول در اوهایو گفت: کانادا مثل همیه از ماه سو استفاده می‌کرد.

او گفت: تجارت آلومینیوم در حال تخریب توسط کانادا بود. این برای مشاغل آمریکا و کارگران فعال در بخش بزرگ آلومینیوم ما بسیار ناعادلانه است.

این اظهارات تنها یک ماه پس از اجرایی شدن قرارداد تجارت آزاد سه جانبه مکزیک، آمریکا و کانادا انجام می‌شود. تحت بخشی از توافق تعلیق تعرفه که بین جاستین ترودو و ترامپ امضا شده بود، دو طرف توافق کرده بودند هیچ تعرفه‌ای بر واردات آلومینیوم و فولاد یکدیگر وضع نکنند مگر اینکه افزایش ناگهانی واردات یک طرف بازار داخلی طرف دیگر را جدا تهدید کند.

معاون نخست‌وزیر کانادا، کریستسا فریلند، در واکنش به اظهارات ترامپ گفت: در واکنش به تعرفه‌های آمریکا، کانادا دلار به دلار تلافی خواهد کرد. در شرایطی که جهان درگیر پاندمی و بحران اقتصادی است، تنها چیزی که کارگران کاندایی و آمریکایی به آن نیاز ندارند این تعرفه‌های جدید است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا