امور زیربناییتعاون و اشتغال

اسد بیگی باید از شرکت نیشکر هفت تپه خلع ید شود

اهواز- نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به مشکلات کارگران هفت‌تپه و پرداخت نشدن حقوق آنها گفت: اسد بیگی مالک این شرکت باید خلع ید شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد ظهر امروز در جمع کارگران نیشکر هفت‌تپه، اظهار کرد: اگر کسی بنا باشد در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت بگیرد باید دستمزد خود را به طور عادی تنظیم و دستمزدهای بالای فعلی را کاهش دهد تا مردم به سلامت چنین مسئولانی اطمینان پیدا کنند؛ این کاهش حقوق باید از نمایندگان و مجلس آغاز شود.

وی با بیان اینکه مردم سختی می‌بینند و شرکت نیشکر تپه سه ماه است که حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده است، افزود: اصلاً سزاوار نیست که مسئولان حقوق آن چنانی بگیرند و این کارگران توانایی تأمین نان شب زن و بچه خود را نداشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه عنوان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی سزاوار نیست که وضعیت کارگران به شکل فعلی باشد.

وی با بیان این سوال «آیا ما انقلاب کردیم که کارگران زحمتکش سه ماه در آفتاب به دنبال دریافت حقوق خود باشند؟» اضافه کرد: همه باید با این کارگران همراهی داشته باشند اگر حضور من با تأخیر بوده به خاطر برنامه‌ریزی برای یک حضور اثرگذار است تا مبادا با کوتاهی دیگر مسئولان مردم به ما بی‌اعتماد شوند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: مجلس و دولت باید بیش از این به فکر خوزستان باشند چون در اینکه استان ماه‌هاست که مردم با مشکلات آب و فاضلاب دست‌وپنجه نرم می‌کنند و همچنین کارخانه‌های مختلف نیز یکی پس از دیگری رو به تعطیلی می‌روند آن هم به خاطر مدیرانی ناتوانی که در رأس امور قرار گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: گفتند خصوصی‌سازی نگفتند که اختصاصی سازی؛ خصوصی‌سازی به معنای رها شدن نظارت بر فعالیت نیست که مردم برای یک لقمه نان خانواده خود دو ماه در آفتاب داغ و تابستان خوزستان تجمع کنند.

موسوی فرد تأکید کرد: این صحیح نیست که کارگران در خوزستان فقط برای اینکه بخواهند صدای آنها شنیده شود، اعتراض کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان افزود: اسد بیگی و خانواده آن نه تنها باید خلع ید بلکه باید محاکمه نیز شوند چون کارخانه پر رونقی که سالیان دراز اقتصاد خوزستان را با قطب نیشکر شدن افتخارآفرین کرده بود به هر دلیل با ورشکستگی روبه‌رو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: اینکه با رانت یا هر دلیل دیگری کارخانه را به خانواده‌ای واگذار می‌کنند که عقبه آنها مشخص است و بعد هم به بهانه ارزآوری ولی برای خود منبع درآمد تعریف می‌کنند، اصلاً برای مردم خوزستان قابل تحمل نیست. چرا می‌گوئیم محاکمه خانواده اسد بیگی؟ چون هر ماه که کارگران به حقوق خود نیاز داشتند باید کف خیابان‌ها حاضر می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه در شأن جوانان و کارگران خوزستان این نیست که با سروصدا حقوق خودشان را مطالبه کنند، افزود: خوزستان یک استان زرخیز با منابع زیرزمینی، منابع غنی و کشاورزی و بخش و تأمین‌کننده بخش عظیمی از انرژی کشور است.

وی با تأکید بر اینکه سزاوار نیست در کنار چاه‌های نفتی کارگران بومی بیکار باشند، گفت: خواست مردم خوزستان این است که مدیر لایقی روی کار بیاید و قرار نیست که اسد بیگی برود و یک اسد بیگی دیگر جایگزین او شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد عنوان کرد: کارخانه هفت‌تپه یا باید به شکل قبل و دولتی برگردد و یا اینکه نهادهای توانمندی مانند سپاه، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام مدیریت این کارخانه را بر عهده بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: غیزانیه‌های بسیاری در خوزستان داریم و همچنین یک هفت‌تپه نداریم، کارخانه‌های بسیاری در خوزستان وجود دارد که باید مدیران لایق مدیریت آن را بر عهده بگیرند.

وی افزود: به مسئولان غیر بومی ساکن خارج از استان هیچ نیازی نداریم و باید جلوی مدیران پروازی را گرفت؛ از نیروهای توانمند بومی باید برای مدیریت در استان استفاده شود و اصلاً صحیح نیست که جوانان لایق خوزستانی بیکار باشند و مدیران پروازی بیایند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در پایان گفت: با برخی دستگیری‌ها مخالفم و اصلاً موافق نبودم که بعد از رفتن من چند نفر را دستگیر کنند، باید حرمت نماینده ولی‌فقیه را حفظ می‌کردند که سوء‌ظن برای مردم ایجاد نشود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا