اقتصاد کلان

آسیایی ها از اروپایی ها جلو زدند

موکاش آمبانی هندی به رتبه چهارم ثروتمندترین افراد جهان صعود کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ، ثروت خالص موکاش آمبانی- ثروتمندترین فرد آسیا و هند تا پایان معاملات هفتگی بورس‌های آسیا به ۸۰.۶ میلیارد دلار رسید تا وی با موفقیت بتواند برنارد آرنو- دیرعامل برند لویی ویتون که ثروتمندترین فرد فرانسه و اروپا محسوب می شود را پشت سر بگذارد و به چهارمین فرد ثروتمند در جهان تبدیل شود.

آمبانی مالک ۴۲ درصد سهام گروه رلیانس است که در زمینه‌های مختلفی از جمله املاک و پتروشیمی فعالیت دارد. از ماه مارس تاکنون ارزش سهام این گروه هندی حدود دو برابر شده است. از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ثروت آمبانی هندی ۲۲ میلیارد دلار بیشتر شده است. وی پیشتر نیز موفق به پشت سر گذاشتن ثروتمندانی چون ایلان ماسک -بنیان گذار و مدیرعامل تسلا و وارن بافت- مدیرعامل گروه برکشایر شده بود. 

همچنین بخوانید

جایاتی گوش- کارشناس بازار در موسسه ” جواهر لعل نهرو” هند – گفت: در شرایطی که بخش بزرگی از اقتصاد هند با هدف کاهش شیوع بیشتر ویروس کرونا به حال تعطیلی درآمد، سهام شرکت آقای آمبانی عملکرد خیلی خوبی داشته است.

آمبانی که در یک برج ۲۷ طبقه در شهر بمبئی زندگی می کند یکی از نمادهای شکاف طبقاتی گسترده در هند است که در آن حدود سه چهارم کل ثروت جامعه در اختیار یک دهک بالای درآمدی قرار دارد. با وجود سقوط قیمت نفت در بازارهای جهانی، گروه رلیانس حدود ۱۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری طی یک سال اخیر از طرف های خارجی جذب کرده که در بین آن ها نام شرکت های معروفی نظیر فیس بوک و لیک پارتنرز دیده می شود.

شرکت فیس بوک نسبت به خرید ۱۰ درصد سهام و گروه و سیلور لیک نیز برای یک درصد سهام شرکت ریلیانس ابراز علاقه کرده اند.  شرکت گوگل نیز اخیرا از سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری طی پنج سال در هند خبر داده است که بخش بزرگی از آن به گروه رلیانس مربوط می شود. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا