امور زیربناییراه و ساختمان

ورود هواپیماهای جدید در دوره تحریم/ به دنبال استقلال کمیته بررسی سوانح هواپیمایی هستیم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در حال بررسی هستیم تا کمیته بررسی سوانح هواپیمایی در وزارت راه و شهرسازی مستقل شود و برروی آن مطالعات کارشناسی انجام می‌دهیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، تورج زنگنه در مراسم معارفه خود به سمت رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در زمان تصدی من در هما هر موفقیتی حاصل شد متعلق به همایی‌ها و هر نقصانی که بود متعلق به بنده است، اظهار داشت: همواره از آقای عابدزاده به عنوان ابرمرد صنایع هواپیمایی یاد کردم و توانستیم در دوره تحریم‌ها، هواپیماهای زیادی را وارد کشور کنیم.

وی ادامه داد: در همین دوره تحریم، شرکت‌های هوایی متعددی راه‌اندازی شد و نیروهای متخصص زیادی هم تربیت کردیم.

زنگنه با اشاره به تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان هوایی گفت: تعمیر و نگهداری هواپیماها و چک‌های سنگین، همه اینها نشان می‌دهد که صنعت هوانوردی پویا و زنده است.

رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه سیستم هوانوردی کشورمان بیان داشت: آمریکا تمام تلاش خود را برای زمینگیر کردن صنعت هوانوردی کشورمان انجام داد و امروز هم صنعت هوانوردی با بحران دیگری به نام کرونا مواجه است.

زنگنه افزود: صنعت هوایی با شیوع ویروس کرونا دچار بحران فراگیری شده که البته ایکائو هم اعلام کرده در سال ۲۰۲۲ از این بحران خارج می‌شویم اما پس از آن اعلام کردند تاریخ خروج صنعت هوانوردی از این بحران تا تاریخ ۲۰۲۴ است اما واقعیت این است که نمی‌دانیم چه زمانی به وضعیت عادی برمی‌گردیم.

وی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اولویت ما در سازمان هواپیمایی کشوری ایمنی است، ادامه داد: به دنبال توسعه ناوگان حتی در شرایط تحریم هستیم.

رئیس جدید سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به ایلنا درباره تصمیم‌گیری نسبت به استقلال کمیسیون بررسی سوانح هواپیمایی در سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: در حال بررسی هستیم تا کمیته بررسی سوانح هواپیمایی در وزارت راه و شهرسازی مستقل شود و برروی آن مطالعات کارشناسی انجام می‌دهیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا