بانکبانک و بیمه

اوضاع واگذاری اموال بانک توسعه تعاون

مدیر عامل بانک توسعه تعاون ضمن اعلام اینکه در چند ماهه اخیر این بانک معادل ۱۶۰ فقره مزایده برای ۲۴ ملک به ارزش هفت میلیارد تومان برگزار کرده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۳۱ میلیارد تومان واگذاری اموال صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت‌الله مهدیان در نشست خبری در پاسخ به سوال ایسنا درباره تسهیلات معوق بانک توسعه تعاون، توضیح داد: در مجموع کل مطالبات غیرتجاری سیستم بانکی در کشور معادل ۱۱ درصد است که در این زمینه سهم بانک توسعه تعاون به میزان هشت درصد است. همچنین، در شرایط مطلوب این مطالبات باید پنج درصد باشد که هدف ما برای سال جاری همین میزان است.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، درباره وضعیت واگذاری اموال بانک توسعه تعاون، پاسخ داد: معادل ۶۳ مورد مزایده در سال گذاشته برگزار کردیم که ۴۱۹ فقره ملک توسط کارگزاری شعب استان‌ها به مزایده گذاشته شد و میزان واگذاری آن معادل ۷۲ میلیارد تومان بود. علاوه براین، در سال جاری نیز ۱۶۰ فقره مزایده برای ۲۴ ملک به ارزش هفت میلیارد تومان برگزار شد که در کل معادل ۳۱ میلیارد تومان در سال جاری واگذاری صورت گرفته است.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون همچنین درباره حمایت‌های صورت گرفته از کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا، گفت: این بانک چهار اقدام مهم در این زمینه انجام داده‌ که اولین مورد آن تفاهم‌نامه‌ای چهارگانه با وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی و صندوق کار آفرینی امید است که در پی آن تسهیلات با بازپرداخت یکساله و نرخ ۱۴ درصد به متقاضیانی که از سمت وزارت کار معرفی شوند، پرداخت می‌شود. اقدام دوم هم پرداخت هزار میلیارد تومان از سمت منابع ذخایر بانک با نرخ ۱۴ تا ۱۸ درصد و بازپرداخت دو ساله است که تاکنون حدود ۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی افزود: اقدام سوم هم پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه است که معادل ۴۸ هزار فقره به ارزش ۵۵ میلیارد تومان پرداخت کردیم. علاوه براین، چهارمین اقدام نیز اعطای تسهیلات ۱۰ میلیونی به کسب‌ و کارهای آسیب دیده از کرونا است که در این زمینه حدود ۳۵ میلیارد تومان اعطای تسهیلات داشتیم.

مهدیان در پاسخ به سوالی درباره پرداخت وام ازدواج از سوی این بانک در سال جاری، اظهار کرد: عملکرد بانک توسعه تعاون در این زمینه بالای ۸۵ درصد بوده که در سال گذشته معادل ۳۰۰ میلیارد تومان و در سال جاری تا پایان تیرماه به میزان ۹۶ میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت کرده است. همچنین تکلیف این بانک تا پایان سال جاری در این زمینه دو برابر سال گذشته است که معادل ۶۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در پایان سخنانش اعلام کرد که در زمینه خرید تضمینی گندم در سال گذشته معادل ۵۰۰ میلیارد تومان و کمیته امداد ۱۶۱ میلیارد تومان که ۲۵ میلیارد تومان آن پرداخت شده است. همچنین، این بانک برای سیل زدگان معادل ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا