اقتصاد کلان

یارانه نقدی ۱۱۴‌تایی شد

صدوچهاردهمین مرحله از یارانه نقدی ساعت ۲۴ فردا (۲۰ مردادماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، از آذرماه سال ۱۳۸۹ تاکنون یارانه نقدی با مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر در هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

پرداختی  مردادماه سال جاری که فردا (دوشنبه) انجام می شود، صدوچهاردهمین مرحله از واریزی این یارانه است که بدون تغییر مبلغ طی این سال‌ها بوده است.

همچنین بخوانید

چندماهی است که دولت آخرین وضعیت تعداد یارانه‌بگیران را طی نکرده ولی براساس گزارشی که در اواخر سال گذشته اعلام شده بود همچنان حدود ۷۸ میلیون نفر در لیست یارانه‌بگیران قرار داشتند که البته طی تکلیف قانون بودجه برای امسال و سال‌های گذشته دولت مکلف به حذف سه دهک بالایی از دریافت یارانه است.

اما همراه با یارانه نقدی مردادماه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نیز پرداخت می‌شود.

از سوی دیگر از یارانه پرداختی به حساب خانوارها مبلغ اقساط وام یک میلیون تومانی قرض‌الحسنه نیز کسر خواهد شد که این دومین قسط آن است.

وام یک میلیون تومانی همان تسهیلاتی است که در جریان شیوع ویروس کرونا و برای حمایت از خانوارها با پیشنهاد بانک مرکزی برای ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر پیش‌بینی شد که می‌توانستند با اعلام تقاضا آن را دریافت کنند. این در حالی است که حدود ۲۲ میلیون خانوار از وام یک میلیون تومانی استفاده کرده و کسر اقساط آن نیز از تیرماه از حساب یارانه آنها شروع شده است.

قسط وام یک میلیونی ۳۵ هزار تومان و به مدت ۳۰ ماه از حساب یارانه‌بگیر کسر می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا