اقتصاد کلانبانکبانک و بیمه

جزئیات اعطای وام از طریق سهام عدالت

طرح جدید وزارت اقتصاد که به تصویب شورای پول و اعتبار نیز رسیده، حاکی از آن است که ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت مشمولانی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، وثیقه کارت اعتباری خواهد شد. در واقع بانک ها معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را بابت وام با نرخ سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت سه ساله ارائه می کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، زمزمه های اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت از مدت ها قبل به گوش می رسید و چندی پیش حسین سلاح ورزی – نایب رییس اتاق بازرگانی ایران – اعلام کرد که دارندگان سهام عدالت کارت اعتباری دریافت خواهند کرد و این موضوع به تصویب نهایی رسیده است.

در این راستا، بانک ها معادل ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را وام با نرخ سود ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت سه ساله پرداخت می کنند.

این تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه به متقاضیان ارائه خواهد شد. در خصوص کارت اعتباری باید متذکر شد اگر در یک دوره مشخص از ظرفیت کارت اعتباری مذکور استفاده شود، نیازی به پرداخت سود به بانک‌ها نیست در غیر این صورت متقاضیان مشمول سود ۱۸ درصدی خواهند شد.

به نظر می رسد این طرح از بانک ملی آغاز شده و آنطور که این بانک اعلام کرده است ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت به افراد وام داده می‌شود و هر روزی که افراد درخواست وام دهند با ارزش همان روز سهام عدالت به متقاضیان این تسهیلات ارائه خواهد شد.

مشمولان و دریافت کنندگان وام سهام عدالت می‌توانند طبق شرایطی بدون پرداخت سود وام را تسویه کنند. اگر دریافت کننده وام بتواند طی ۳۰ روز که وام را دریافت کرده آن را تسویه کند مشمول پرداخت سود نخواهد شد.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط درخواست مشتریان بانکی برای دریافت کارت اعتباری کاملا غیرحضوری است و سهامداران عدالت به هیچ وجه نباید به بانک مراجعه کنند.

البته پیگیری های ایسنا، برای برقراری ارتباط با سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت برای اخذ جزئیات بیشتر از این طرح تا کنون به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا