ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ممانعت اپل از انتشار بازی های مایکروسافت، گوگل و فیس بوک در اپ استور

شرکت اپل اجازه نمی دهد اپلیکیشن های بازی شرکت های مایکروسافت، گوگل و فیس بوک در فروشگاه برنامه آیفون و آی پد عرضه شوند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تنها راه دسترسی به اپلیکیشن ها در دستگاه های آیفون و آی پد، فروشگاه اپ استور اپل است و اگر اپل اجازه انتشار برنامه ای را در فروشگاه خود ندهد، در این صورت آن برنامه در محصولات این شرکت قابل دسترس نخواهد بود.

این وضعیت شامل حال برنامه های سه غول فناوری مایکروسافت، فیس بوک و گوگل شده که همگی اپلیکیشن های بازی مهمی دارند که اپل حاضر به انتشار آنها نیست. اپلیکیشن Game Pass  مایکروسافت، Stadia گوگل و اپلیکیشن Gaming فیس بوک همگی برای انتشار در اپل استور اپل با موانعی روبرو شده اند. دلیل آن هم این است که این شرکت ها هر کدام از این بازی ها را برای بازبینی به اپل ارائه نداده اند.

همچنین بخوانید

سخنگوی اپل هفته جاری به بیزنس اینسایدر گفت: اپ استور ایجاد شده تا محل مطمئنی برای مشتریانی باشد که اپلیکیشن ها را کشف و دانلود می کنند و فرصت کسب و کار عالی برای سازندگان به وجود می آورد. به دلیل این که این شرکت ها هر کدام از این بازی ها را برای بازبینی ارائه نکرده اند، اپل مانع اپلیکیشن هایی شده که دسترسی به این بازی ها را فراهم می کنند.

اما اپل به خدماتی مانند نتفلیکس و اسپاتیفای اجازه داده که بدون بازبینی هر کدام از محتواها به اپ استور دسترسی داشته باشند پس چرا سرویس مشابه برای بازی چنین اجازه ای ندارد؟ اپل مدعی است بازی ها برخلاف موسیقی و فیلم، تعاملی هستند و انتظارات مصرف کنندگان در این خصوص متفاوت است.

فیس بوک برای این که بازیش در اپل استور اپل منتشر شود آن را از اپلیکیشن بازی فیس بوک حذف کرده است.

گوگل هم بخش اصلی برنامه خود را حذف کرد و برنامه Stadia گوگل در iOS بازیهای ویدیویی را در گوشی پخش نمی کند.

سرویس بازی Game Pass  مایکروسافت هم زمانی که در ۱۵ سپتامبر راه اندازی شود تنها در تلفن های هوشمند و تبلت های اندروید موجود خواهد بود.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، سخنگوی مایکروسافت و مدیر عملیاتی فیس بوک از سیاست های اپل به شدت انتقاد کرده اند، در حالی که نماینده برنامه Stadia گوگل در این باره اظهار نظر نکرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا