صنعت، معدن، تجارت

برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت عملیاتی نیست

قزوین- رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: وزیر پیشنهادی وزارت صمت برنامه عملیاتی برای تنظیم بازار، کنترل گرانی ها، صادارات و واردات ندارد و از توان لازم برای این مسئولیت برخوردار نیست.

لطف الله سیاهکلی در آستانه بررسی صلاحیت حسین مدرس خیابانی در مجلس برای گرفتن رأی اعتماد و نشستن بر صندلی وزارت صمت در گفتگو با خبرنگار مهر دیدگاه‌های خود را در مورد فرد معرفی شده اعلام کرد.

سیاهکلی در این گفتگو اظهار داشت: کشور در شرایط اقتصادی دشواری است و هر روز شاهد گرانی افسارگسیخته در بازار کالاهای اساسی و خودرو و بی برنامگی مسئولان ذیربط هستیم و این وضعیت نگرانی و نارضایتی مردم را به دنبال دارد و باید فردی برای وزارت صمت انتخاب شود که توان ساماندهی وضعیت موجود را داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مدرس خیابانی برنامه‌های خود را به کمیسیون صنایع ارائه کرده و در حال بررسی این برنامه‌ها و توان تخصصی ایشان هستیم.

سیاهکلی در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد توانمندی وزیر پیشنهادی و احتمال رأی آوردن وی گفت: قبل از این که آقای مدرس خیابانی برنامه خود را به مجلس ارائه کند نظر من نسبت به ایشان مثبت بود و فکر می‌کردم می‌تواند وزارت صمت را در این شرایط بخوبی هدایت کند اما مطالعه برنامه‌های ارائه شده من را ناامید کرد زیرا آنچه به کمیسیون داده شده یک سری مسائل کلی است که هیچ ضمانت اجرایی ندارد و برنامه و روشی در اجرایی شدن آن دیده نمی‌شود.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مطالبی که ارائه شده بسیار زیبا و با جمله بندی قشنگ است و تنها یک استراتژی و نگاه کلان است که مکتوب شده و به نظرم هیچ برنامه منظم و عملیاتی که بتواند در شرایط کنونی به تنظیم و کنترل بازار و توقف گرانی‌ها منجر شود در آن دیده نمی‌شود.

مدرس خیابانی، توانمندی لازم را برای وزارت صمت ندارد

سیاهکلی اضافه کرد: وزیر باید برنامه عملیاتی بدهد و نمایندگان متوجه شوند فرد پیشنهادی برای تنظیم بازار چه خواهد کرد، گرانی افسار گسیخته چگونه کنترل می‌شود، شیوه مهار تورم چیست، وضعیت واردات و صادرات چگونه خواهد شد و این که شما حرف‌های زیبا و در سطح کلان را مطرح کنید و انشا بنویسید و اهداف بدون برنامه باشد راه به جایی نخواهد برد.

وی گفت: در کمیسیون صنایع در حال بررسی توانمندی و برنامه آقای مدرس خیابانی هستیم اما به نظرم ایشان توانمندی لازم را برای تصدی وزارت صمت ندارد و ما هم نباید به فردی رأی دهیم که شرایط را نه تنها بهبود نبخشد بلکه وضعیت از قبل هم بدتر شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین اظهار داشت: رسالت ما انتخاب افرادی توانمند برای وزارتخانه‌ها است تا شرایط بهتر شود و انتخاب وزیران ضعیف و ناتوان به هر دلیلی هدر دادن هزینه‌های کشور و ادامه نابسامانی‌ها خواهد بود و نارضایتی مردم را در بر خواهد داشت.

وی بیان کرد: مجلس نباید به دلیل نگرانی از بی وزیر ماندن یک وزارتخانه تحت فشار یا شرایط خاصی مسئولیت یک مجموعه مهم و حساس را به فردی ناتوان بسپارد و هزینه‌های کشور را بالا ببرد.

سیاهکلی یادآور شد: به هر حال رأی گیری در مورد وزیر صنعت فردا انجام خواهد شد و در صورتی که ایشان رأی اعتماد نگیرد باید فرد توانمند دیگری برای نشستن بر صندلی وزارت صمت معرفی شود.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: با در نظر گرفتن همه شرایط و مطالعه دقیق برنامه‌ها و طرح سوالات مختلف رأی من نسبت به آقای مدرس خیابانی برای وزارت صمت در حال حاضر منفی است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا