ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

خداحافظی با لپ تاپ توشیبا

توشیبا پس از ۳۵ سال حضور در صنعت لپ تاپ، به فعالیت خود در این بخش خاتمه داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غول فناوری ژاپنی توشیبا هفته گذشته اعلام کرد ۱۹.۹ درصد سهامی که در داینابوک داشت، اکنون متعلق به شرکت شارپ است.

داینابوک که زمانی به نام توشیا امریکا کلاینت سولوشنز شناخته می شد و بازوی اصلی لپ تاپ توشیا بود، در ژانویه سال ۲۰۱۹ تغییر نام داد. شرکت شارپ در ژوئن سال ۲۰۱۸ حدود ۸۰.۱ درصد از سهم این شرکت را خریداری کرد و اکنون این شرکت سازنده لپ تاپ کاملا به شرکت ژاپنی شارپ تعلق دارد.

همچنین بخوانید

توشیبا در بیانیه ای اعلام کرد شارپ در ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۰ تحت شرایط توافق خرید سهام، سهامی که در اختیار توشیبا بود را خریداری کرد و این شرکت پروسه انتقال سهم را تکمیل کرد.

توشیبا با دنبال کردن رایانه آی بی ام در سال ۱۹۸۱، نخستین رایانه خود را در سال ۱۹۸۵ ساخت. لپ تاپ تی ۱۱۰۰ که در اروپا عرضه شد یکی از نخستین طراحی های لپ تاپ موجود در بازار بود که از فلاپی دیسک استفاده می کرد. این شرکت در سال بعد لپ تاپ هایش را در آمریکا و ژاپن عرضه کرد.

توشیبا از آن زمان با رقابت شدید و ضرر مالی روبرو شده است و این وضعیت با رسوایی حسابرسی سال ۲۰۱۵ که طی آن این شرکت اقرار کرد طی هفت سال اخیر سود خود را حداکثر دو میلیارد دلار بیشتر  محاسبه کرده است، وخیم تر شد.

بر اساس گزارش زدنت، پس از افشای این رسوایی، توشیبا به سازماندهی مجدد و کاهش چشمگیر کارکنانش پرداخت و تیم مدیریت جدیدی آورد و شماری از دارایی های خود از جمله کارخانه ها و کسب و کار حسگر تصویر را به سونی فروخت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا