انرژی

قیمت نفت بالاتر رفت

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر انتظارات برای تصویب بسته کمک مالی جدید در آمریکا و بهبود تقاضا در آسیا افزایش بیشتری پیدا کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۲ سنت معادل ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۴۲ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات نفت برنت ۲۲ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۴۵ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید.

همچنین بخوانید

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند نفت تحت تاثیر نشانه های اقدامات محرک مالی بیشتر صعود کرده است. قانونگذاران آمریکایی به مذاکرات درباره بسته کمک اقتصادی عظیم ادامه می دهند و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اظهار کرده که بخشهایی وجود دارند که مصالحه در آنها امکان پذیر است و می توان به توافق منصفانهای دست یافت. اظهارات مقامات آرامکوی سعودی درباره بهبود تقاضا برای نفت هم باعث بهبود فضای بازار شد.

عاملی که به افزایش قیمت نفت کمک کرد، توییت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بود که در پیامی نوشت: دموکراتهای کنگره خواهان دیدار با وی در خصوص بسته کمک اقتصادی شده اند.

مذاکرات میان دموکراتها و دولت ترامپ هفته گذشته بی نتیجه ماند.

اگرچه تولید نفت اوپک پلاس از ماه میلادی جاری افزایش پیدا کرده اما تولید نفت نروژ در سپتامبر ۲۶۱ هزار بشکه در روز کاهش پیدا می کند.

همچنین نشانه های بهبود تقاضا در بازار سوخت جت مشاهده می شود و شمار پروازهای تجاری در سراسر جهانی در مدت هفت روز منتهی به یکشنبه شش درصد رشد کرد. با این حال میانگین ۶۷ هزار هواپیمایی که در آسمان هستند همچنان پایینتر از ۱۰۰ هزار هواپیما در پیش از شیوع پاندمی ویروس کرونا است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار نشان داد ترافیک مسافران هوایی آمریکا از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده و در ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد کاهش یافته اما این آمار دو برابر آمار مه است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا