صنعت، معدن، تجارت

دریافت بیش از ۵۷۰۰ فقره شکایت مردمی از کالا و خدمات در تهران

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران گفت: ۵ هزار و ۷۳۶ فقره گزارش شکایت مردمی در تیرماه امسال به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران رسیده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید محمدی پور با بیان این که ۵ هزار و ۷۳۶ فقره گزارش شکایت مردمی در تیرماه امسال به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران رسیده است، اظهار داشت: این گزارش‌ها به صورت کتبی، حضوری، سایت، و سامانه ۱۲۴ مربوط به انواع کالاها و خدمات بوده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران افزود: از این تعداد شکایت ۵۰۸۸ فقره مربوط به کالا و ۶۴۸ فقره مربوط به خدمات بوده که بیشترین شکایت‌های واصله در بخش کالا مربوط به انواع نان و مواد پروتئینی و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و صنف درودگران است.

وی در ادامه با بیان این که حدود ۶۰ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۴۰ درصد به دلیل استعلام‌های حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی است، گفت: از مجموع ۵۷۳۶ شکایت دریافتی تعداد ۳۴۳۷ فقره رسیدگی شده که از این تعداد ۱۷۴۲ فقره عدم تخلف و ۱۶۹۵ فقره متخلف شناخته شده و ۲۲۹۹ فقره تحت بررسی است.

معاون نظارت و بازرسی تصریح کرد: یکی از وظایف بازرسین سازمان، حضور در واحدهای صنفی در قالب گشت‌های نوبه‌ای و سرزده و طرح‌های نظارتی است که در همین بازه زمانی بیش از ۵۵۸۰ فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.

شایان ذکر است؛ ارزش ریالی مجموع ۷۲۷۶ پرونده متشکله بالغ بر ۳۹ میلیارد و۸۵۴ میلیون تومان بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا