امور زیربناییتعاون و اشتغال

وضع محیط کسب و کار تعاون بدتر شد/ عامل اصلی؛ بی‏‌ثباتی قیمت‌ها

اتاق تعاون ایران اعلام کرد: نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب‏ وکار ایران در بهار ۹۹ نشان می دهد که رقم شاخص ملی بخش تعاون، ۶.۰۲ شده که نسبت به زمستان ۹۸ وضعیت بدتری پیدا کرده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اتاق تعاون ایران، در طرح پایش بهار ۹۹، تعداد ۵۳۲ فعال اقتصادی بخش تعاون در تمامی رشته فعالیت‌ها و در کلیه استان‌ها مشارکت داشتند.

براساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب‏ وکار ایران در بهار ۱۳۹۹، رقم شاخص ملی بخش تعاون، ۶.۰۲ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) محاسبه شد که اندکی بدترشدن وضعیت نسبت به ارزیابی فصل گذشته (زمستان ۱۳۹۸ با میانگین ۵.۹۵) را نشان می‌دهد.

به گزارش واحد آمار و برنامه ریزی، نامناسب‌ترین مؤلفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در بهار ۹۹ شامل بی‌ثباتی و غیرقابل پیش‌‏بینی بودن قیمت‌ها، بی ثباتی سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اجرایی و دشواری تأمین مالی از بانک‌ها بوده است.

همچنین مناسب‌ترین مؤلفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در بهار امسال، محدودیت دسترسی به آب، محدودیت دسترسی به شبکه تلفن همراه و اینترنت و نحوه استقبال مشتریان از نوآوری و ابتکار در ارائه خدمات و محصول بوده است.

بررسی‌های برآورد فصلی شاخص ملی محیط کسب و کار بخش تعاون در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که صنایع، بهترین محیط کسب و کار و خدمات، بدترین محیط کسب و کار بوده است.

بر اساس یافته‌های آماری استان‌های گلستان و زنجان به ترتیب بهترین محیط کسب و کار و استان‌های یزد و قزوین به ترتیب بدترین محیط کسب و کار را در بخش تعاون داشته‌اند.

این آمارها نشان می دهد که بر اساس رشته فعالیت‌ها، فعالیت‌های هنری، سرگرمی و تفریح بهترین محیط کسب و کار و عمده فروشی و خرده فروشی، تعمیر وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت، بدترین محیط کسب و کار را داشته‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا