بورسبورس اوراقراه و ساختمانطلا و ارز

پربازده‌ترین بازار ایران کجاست؟

اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به بررسی وضعیت بازارهای اصلی اقتصادی کشور پرداخته و میزان سودی که از بهار۹۸ تا بهار۹۹ عاید سرمایه گذاران شده را محاسبه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی این اتاق، میانگین قیمت هر سکه طرح قدیم در بهار سال ۹۸، چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده و این عدد در بهار امسال به شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و به این ترتیب ۴۵ درصد رشد داشته است.

میانگین قیمت هر سکه طرح جدید نیز از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بهار ۹۸ به هفت میلیون تومان در بهار امسال رسیده و رشدی بیش از ۴۴ درصدی را تجربه کرده است.

میانگین قیمت دلار در بازار آزاد از حدود ۱۴ هزار تومان در بهار سال قبل به ۱۶.۵ در بهار امسال رسیده و به سرمایه گذاران این بازار ۱۹ درصد سود داده است. هر یورو نیز  بهار سال قبل ۱۵.۸ هزار تومان قیمت داشته که به ۱۸ هزار تومان در بهار امسال رسیده و ۱۴ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار مسکن، سودی بیش از ۳۷ درصدی نصیب سرمایه گذاران شده است. بر اساس اعلام اتاق بازرگانی تهران در بهار سال قبل، میانگین قیمت هر متر خانه در تهران ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده و این عدد در بهار امسال به بیش از ۱۷ میلیون تومان رسیده است.

بالاترین میزان سوددهی در بازارهای اقتصادی ایران همچنان مربوط به بازار سرمایه است. طبق اعلام اتاق بازرگانی تهران، در طول یک سال منتهی به بهار ۹۹، ارزش سهام معامله شده در بورس تهران رشدی بیش از ۶۴۷ درصدی را تجربه کرده و از نظر تعداد سهام معامله شده نیز رشدی ۹۱ درصدی به ثبت رسیده است.

همچنین طبق بررسی‌های این اتاق، شاخص بهای کالاهای مصرفی در خانوارهای شهری ۲۱ درصد و در خانوارهای روستایی ۱۹.۵ درصد افزایش یافته است و این عدد در استان تهران به ۲۴.۵ درصد رسیده است.

 

منبع
اقتصاد آنلاین،

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا