بین الملل

تعداد کسانی که شهروندی آمریکا را پس دادند رکورد زد

طبق آماری که توسط یک شرکت حسابرسی در نیویورک منتشر شده ، تعداد آمریکایی‌هایی که شهروندی خود را بی‌خیال شده‌اند رکورد زده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایندیپندنت، طبق آماری که توسط یک شرکت حسابرسی در نیویورک منتشر شده، تعداد آمریکایی‌هایی که شهروندی خود را بی‌خیال شده‌اند رکورد زده است.

شرکت بمبریج اکانتنتز گزارش داد در نیمه اول امسال ۵,۸۱۶ آمریکایی شهروندی خود را پس داده‌اند که این نسبت به ۶ ماه قبل افزایشی ۱,۲۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. در نیمه دوم سال گذشته تنها ۴۴۴ نفر خود را از شهروندی آمریکا خارج کرده بودند.

در ۲ سه ماهه اول ۲۰۲۰ بالاترین رقم خروج از شهروندی آمریکا ثبت شد و به ترتیب ۲,۹۰۹ نفر و ۲,۹۰۷ نفر شهروندی آمریکا را پس دادند.

این در حالی است که در کل سال ۲۰۱۹ تنها ۲,۰۷۲ نفر از شهروندی آمریکا خارج شده بودند.

شرکت بمبریج در گزارش خود اعلام کرده است که پاندمی کرونا به عاملی انگیزه‌بخش برای شهروندان آمریکایی تبدیل شده تا ارتباط خود را با این کشور و پرداخت مالیات سنگین و تحمل سیاست‌های ترامپ قطع کنند.

آلیستار بمبریج، یکی از شرکای این شرکت می‌گوید: این افراد معمولاً افرادی هستند که ساکن آمریکا نیستند و فقط به علت داشتن شهروندی و پاسپورت آمریکایی مجبور بودند سالانه گزارش مالیاتی به دولت آمریکا بدهند.

او ادامه داد: این افراد از آن‌چه با وجود رئیس‌جمهور ترامپ اتفاق می‌افتد و نحوه اداره بحران ویروس کرونا و سیاست‌گذاری‌های کنونی آمریکا خسته‌اند.

در حال حاضر ۹ میلیون آمریکایی در خارج از آمریکا زندگی می‌کنند. آنها باید هر سال فرم پرداخت مالیات خود را پر کرده و فهرست تمام حساب‌های بانکی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی خود را ارائه کنند.

آلیستار بمبریج گفت: انتظار می‌رود در صورت انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا موج جدیدی از آمریکایی‌ها شهروندی خود را رها کنند.

به منظور خارج شدن از شهروندی آمریکا، هر آمریکایی باید مبلغ ۲,۳۵۰ دلار به دولت آمریکا پرداخت کند. افرادی که در خارج از آمریکا زندگی می‌کنند باید برای این کار شخصاً به کنسولگری این کشور مراجعه کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا