امور زیربناییتعاون و اشتغال

اعتصاب هفت‌تپه به روز۵۹ رسید/ کارگران خواستار لغو خصوصی‌سازی شدند

اهواز – کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه امروز هم دست به اعتصاب زدند و علاوه بر تاکید بر دریافت کلیه حق‌وحقوق قانونی خود، خواستار لغو خصوصی‌سازی در این شرکت شدند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه امروز برای پنجاه و نهمین روز دست به اعتصاب زدند و خواستار دریافت کلیه حق‌وحقوق و مزایای قانونی خود که از سوی مالک شرکت به آنها پرداخت نشده است، شدند.

کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه امسال فقط حقوق فروردین‌ماه خود را دریافت کرده‌اند و سایر حقوق‌های امسال آنها معوق شده است. بیمه آنها هم به علت بدهی سنگین شرکت نیشکر هفته تپه به تأمین اجتماعی برای این ماه تمدید نشده است.

کارگران در تجمع خود علاوه بر تاکید بر دریافت حق‌وحقوق و مزایای کامل خود، خواستار لغو خصوصی‌سازی شرکت و خلع ید مالک شرکت شدند. کارگران عقیده دارند در شأن آنها نیست که برای دریافت حقوق خود همیشه کف خیابان باشند و مطالبه حقوق قانونی خود را بکنند.

این در حالی است که عدنان غزی فرماندار شوش در گفتگو با خبرنگار مهر به ورود رئیس قوه قضائیه به مسئله حقوق کارگران هفت‌تپه اشاره کرد و گفت: مقرر شده است مبالغ و حساب‌های بلوک شده شرکت آزاد شده و قول دادند که ظرف مدت معینی نسبت به پرداخت حقوق معوق کارگران اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

وی با بیان اینکه مباحث مشکلات شرکت هفت‌تپه از دو سمت مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: نخستین مبحث خود شرکت و مشکلات کنونی و آینده آن از جمله مراحلی که برای تولید نیاز است که توسط متولیان استان و شهرستان مورد بررسی قرار گرفته شد.

غزی در ادامه بیان کرد: دومین مرحله مسئله تولید شرکت نیشکر هفت‌تپه است که مورد تأکید مقامات کشوری استانی و محلی است که بعد از مرحله حقوق کارگران و بازگشت آنها به کار، این مرحله انجام خواهد شد.

این در حالی است که محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات شرکت نیشکر هفت‌تپه اظهار کرد: طبق وعده‌ای که داده شده، حساب‌های مسدود شرکت نیشکر هفت‌تپه با دستور رئیس قوه قضائیه آزادسازی شده است تا حقوق معوق کارگران این شرکت پرداخت شود.

وی تاکید کرد: این مسئله زیبنده کشور ما نیست که کارگران برای دریافت حق‌وحقوق قانونی خود راه را در مطالبه در کف خیابان ببینند به همین دلیل عقیده داریم مسئله کارگران نیشکر هفت‌تپه باید به صورت ریشه‌ای حل شود تا از تکرار هفت‌تپه‌های جدید در کشور جلوگیری شود.

کعب عمیر تاکید کرد: روند خصوصی‌سازی در شرکت نیشکر هفت‌تپه کاملاً اشتباه بوده است و به گفته مسئولان و سازمان‌های مختلف، مالک فعلی اهلیت اداره این شرکت بزرگ تولیدی در استان را ندارند به همین دلیل مالکان فعلی این شرکت باید خلع ید شده و این شرکت توسط یک نهاد قدرتمند دولتی اداره شود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور نیز در جلسه با نمایندگان در خصوص مالکیت شرکت و اداره آن توسط یک نهاد دیگر قول پیگیری جدی داده است. سازمان خصوصی‌سازی نمی‌تواند حقوق کارگران را پرداخت کند لذا قرار شد از وزیر رفاه درخواست شود تا از محل بیمه مشاغلی که بر اثر ویروس کرونا متضرر شدند، حدود ۲۰ میلیارد تومان تزریق کند تا برنامه کوتاه مدت اجرا شود. همچنین دفترچه‌های تأمین اجتماعی کارگران این شرکت تا آخر سال ۱۳۹۹ تمدید شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا