امور زیربناییراه و ساختمان

اختلاف قیمت هر متر خانه در پایتخت به ۸۸ میلیون رسید

گزارش‌های رسمی از این حکایت دارد که اختلاف حداقل و حداکثر قیمت فروش هر متر خانه در تهران به حدود ۸۸ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، بررسی تازه‌ترین گزارش مرکز آمار در رابطه با وضعیت معاملات مسکن در بهار امسال نشان می‌دهد که حداقل قیمت فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی برای یک واحد با متوسط عمر ۱۲ سال در تهران حدود دو میلیون و ۷۱۴ هزار تومان است که حداکثر قیمت فروش هر متر از چنین خانه‌ای به ۹۰ میلیون تومان می‌رسد ، در این حالت قیمت بین کمترین و بیشترین قیمت هر متر خانه در پایتخت حدود ۸۸ میلیون تومان خواهد بود.

این در حالی است که متوسط قیمت خانه در تهران برای هر متر در بهار امسال ۱۸.۸ میلیون تومان اعلام شده که نسبت به زمستان ۲۲.۸ و در مقایسه با بهار پارسال ۴۳.۸ درصد افزایش دارد.

همچنین بخوانید

در میان مناطق ۲۲ گانه تهران بیشترین متوسط قیمت فروش هر متر خانه حدود ۳۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان با میانگین مساحت ۱۴۸ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۰ سال در منطقه یک و کمترین متوسط قیمت حدود هشت میلیون و ۶۴۰ هزار تومان با میانگین مساحت ۶۹ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۰ سال در منطقه ۱۸ بوده است.

 وضعیت معاملات مسکن نیز اینگونه بوده که در بهار امسال تعداد معاملات حدود ۲۹.۳ در مقایسه با زمستان کاهش و همچنین ۳.۹ در مقایسه با بهار پارسال افزایش دارد.

 زمین ۵۰ درصد گران شد

اما بررسی وضعیت معاملات زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در پایتخت در بهار امسال از این حکایت دارد که حداقل قیمت فروش یک مترمربع از زمین حدود سه میلیون و ۶۹۰ هزار تومان و حداکثر آن ۹۲ میلیون تومان بوده است.

متوسط قیمت فروش هر متر زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی به ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان میرسد که نسبت به زمستان سال قبل ۲۲.۶ و در مقایسه با بهار سال گذشته ۵۰.۴ درصد افزایش دارد. تعداد معاملات زمین ۲۰.۹ درصد نسبت به زمستان و ۱۸.۹ درصد به بهار پارسال کاهش یافته است.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا