بین الملل

صادرات محصولات نفتی روسیه به آمریکا به بالاترین سطح ۱۶ ساله رسید

داده‌های اداره گمرک روسیه نشان می‌دهد که در نیمه اول ۲۰۲۰ بیش از ۹ میلیون تن محصولات نفتی به آمریکا صادر کرده است که این بالاترین سطح از ۲۰۰۴ تا کنون است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، داده‌های اداره گمرک روسیه نشان می‌دهد که در نیمه اول ۲۰۲۰ بیش از ۹ میلیون تن محصولات نفتی به آمریکا صادر کرده است که این بالاترین سطح از ۲۰۰۴ تا کنون است.

در ۶ ماه ابتدایی امسال روسیه ۷۴.۶ میلیون تن محصولات نفتی صادر کرده است. طبق آمار آمریکا دومین خریدار بزرگ روسیه بوده و ۱۲ درصد از این صادرات را به خود اختصاص داده است. در طول این دوره صادرات نفتی روسیه به آمریکا بیش از ۲ برابر شده است.

تنها هلند بیش از آمریکا از روسیه نفت وارد کرده است و مالت هم در رتبه بعدی قرار دارد. البته باید توجه داشت که این دو کشور به لحاظ سنتی مراکز توزیع محصولات انرژی بوده‌اند و محصولات نفت خام از آنها به خریداران دیگری ارسال می‌شود.

این به معنای این است که میزان واردات واقعی محصولات نفتی آمریکا از روسیه می‌تواند حتی از این هم بیشتر باشد، چراکه داده‌های گمرک روسیه صادرات انجام شده از طریق کشورهای ثالث را به حساب نمی‌آورد.

طبق داده‌ها اداره اطلاعات انرژی آمریکا واردات نفت آمریکا از روسیه در ۵ ماه ابتدایی سال به ۶۸ میلیون بشکه یا ۹.۳ میلیون تن رسیده است که این از داده‌های گمرک روسیه در ۶ ماه ابتدایی سال بیشتر است. بر خلاف روسیه آمریکا به جای کشور صادرکننده کشور مبدا اصلی را در آمار خود در نظر می‌گیرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا