بین الملل

حال اقتصاد انگلیس ناخوش است

رشد اقتصادی انگلیس به پایین ترین سطح تاریخی خود رسید.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از گاردین، مرکز آمار انگلیس در گزارشی اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم امسال برای نخستین بار از زمان ثبت آمارهای رشد در سال ۱۹۵۵ به منفی ۲۰.۴ درصد رسیده است که کمترین رشد فصلی ثبت شده محسوب می شود.

رشد اقتصادی در بسیاری از بخش های مهم اقتصادی این کشور در حال حاضر در سطح صفر درصدی یا منفی قرار دارد. این رشد بیش از همه تحت تاثیر رشد ناامیدکننده منفی ۲۵.۵ درصدی بخش سرمایه ثابت قرار گرفته است. در بین سایر بخش ها، رشد مصارف دولتی منفی ۱۴ درصد اندازه گیری شده است. 

همچنین بخوانید

طبق پیش بینی موسسه رتبه بندی مودیز، اقتصاد انگلیس امسال ۱۰.۱ درصد کوچک خواهد شد اما سال بعد رشد نسبتا خوبی خواهد داشت و ۷.۱ درصد بزرگ می شود.

پیش از این دیگر موسسه رتبه بندی مطرح یعنی فیچ پیش بینی کرده بود اقتصاد انگلیس امسال ۹ درصد کوچک شود. 

متوسط رشد اقتصادی انگلیس در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۰.۵۱ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سپتامبر ۱۹۹۹ با دو درصد و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۲۰۰۸ با منفی ۰.۲ درصد بوده است.

پیش از این، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی با بیان اینکه انگلیس یکی از بدترین وضعیت ها را در بین کشورهای توسعه یافته جهان دارد پیش بینی کرده بود رشد اقتصادی امسال این کشور به منفی ۱۱ درصد برسد که در سناریوی بدبینانه و شیوع موج دوم همه گیری این رقم ممکن است تا منفی ۱۴ درصد نیز به ثبت برسد.

جاناتان اثو- قایم مقام مرکز آمار انگلیس در همین رابطه گفت: رکود ایجاد شده توسط ویروس کرونا، ما را دچار بدترین شرایط اقتصادی خود کرده است. با این حال رفته رفته اقتصاد در حال احیا است و کارخانه ها تولیدات خود را از سر گرفته اند. با این حال فاصله زیادی تا بازگشت به شرایط قبل از بحران داریم. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا