ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آغاز فروش گوشی تاشوی مایکروسافت از پاییز

مایکروسافت با هدف ورود دوباره به بازار گوشی تلفن همراه از طریق عرضه محصولی که ترکیبی از تلفن و تبلت است، دریافت سفارش برای گوشی دو صفحه ای Surface در آمریکا را آغاز کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، پانوس پانای، مدیر محصول مایکروسافت اعلام کرد: دستگاه Surface Duo مایکروسافت مبتنی بر سیستم عامل اندروید است و فروش آن از قیمت ۱۳۹۹ دلار شروع شده و در ۱۰ سپتامبر موجود خواهد بود. این دستگاه در وب سایت مایکروسافت و همچنین توسط شرکتهای AT&T و Best Buy فروخته خواهد شد. محصول جدید مایکروسافت باریکترین مدل  Surface ساخته شده تاکنون است و صفحات نمایش آن به طور کامل باز می شوند تا مثل یک تلفن یا مثل یک کتاب عمل کرده و فضای بیشتری برای برنامه های مختلف فراهم کنند.

این دستگاه به منزله بازگشت مایکروسافت به بازار تلفن همراه پس از عقب نشینی این شرکت در سال ۲۰۱۶ و پس از خرید ناموفق واحد گوشی شرکت نوکیا است. همچنین این محصول نخستین دستگاه Surface است که با سیستم عامل اندروید گوگل که رقیب ویندوز فون است، کار می کند.

به گفته مدیر محصول مایکروسافت، استفاده از اندروید به دلیل نیاز به برنامه ها بوده است. تلاشهای قبلی مایکروسافت به دلیل عدم حمایت سازندگان نرم افزار موبایل تا حد زیادی به نتیجه نرسید.

صفحات نمایش OLED این دستگاه هر یک ۵.۶ اینچ اندازه دارد و اندازه دستگاه به طور کلی ۸.۱ اینچ است و مایکروسافت عمر باطری طولانی برای این محصول وعده داده است. همچنین Surface با حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت، حافظه شش گیگابایت و پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ شرکت کوالکام عرضه شده و با شبکه های بی سیم شرکتهای وریزون، AT&T و تی موبایل آمریکا کار می کند.

عرضه این محصول به بازار آمریکا، طرفداران بین المللی دستگاه مفهومی کوریر که مایکروسافت یک دهه پیش نمایش داده بود را مایوس می کند.

البته محصول تاشوی مایکروسافت نسبت به دستگاههایی مانند محصول سامسونگ که از وسط تا می شود، کمتر آینده گرا محسوب می شود. محصول Surface Duo یک کابل ۵۶ دارد که دو صفحه نمایش را به یکدیگر متصل می کند و باطریها و برد اصلی بین دو قسمت تقسیم شده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این دستگاه یک لولای ۳۶۰ درجه ای دارد و می تواند در جهت افقی یا عمودی مورد استفاده قرار گیرد. برنامه های مختلف می توانند در هر کدام از این دو صفحه اجرا شوند یا برای کارهایی مانند بازی یا نمایش بزرگتر به صورت سراسری در دو صفحه نمایش داده شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا