ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کاهش تعداد پیامک‌های ورودی به اپراتورهای همراه

تعداد پیامک‌های ورودی به هر یک از اپراتورهای تلفن همراه از سمت سایر اپراتورها، در سه ماهه‌ ابتدایی سال ۱۳۹۹ به بیش از هفت میلیارد پیامک می‌رسد که در مقایسه با آمار هشت میلیاردی سه ماهه گذشته کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، با ورود شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، بخش بزرگی از مکالمات و پیام‌ها به این فضا منتقل شده است. با وجود این، هنوز هم برخی افراد در صورت دسترسی نداشتن به اینترنت و یا به دلایل دیگر، برای برقراری ارتباط با دوستان خود، از روش‌هایی مانند مکالمه و ارسال پیامک استفاده می‌کنند.

آمار منتشرشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد پیامک‌های ارسال‌شده در هر یک از اپراتورهای تلفن همراه در سه ماهه‌ ابتدایی سال جاری را مشخص کرده است که نشان می‌دهد در این مدت در مجموع بیش از هفت میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۲۹۵ پیامک به اپراتورهای تلفن همراه از سمت سایر اپراتورها، ارسال شده است.

این در حالی است که در سه ماهه‌ چهارم سال ۱۳۹۸، بیش از هشت میلیارد و ۳۴ میلیون و ۶۳۷ هزار پیامک به اپراتورهای تلفن همراه از سمت سایر اپراتورها، ارسال شده بود و آمار سه ماهه ابتدایی سال جاری حاکی از کاهش تعداد پیامک‌های ورودی به اپراتورهاست.

تعداد پیامک‌های خروجی از اپراتور ایرانسل به سایر اپراتورها در مجموع بیش از سه میلیارد و ۵۲۰ میلیون و ۷۶۹ هزار عدد و تعداد پیامک‌های ورودی از سایر اپراتورهای سیار به اپراتور ایرانسل، بیش از سه میلیارد و ۲۲۶ میلیون و ۵۲۸ هزار عدد بوده است. همچنین تعداد پیامک‌های درون‌شبکه‌ای ایرانسل، بیش از چهار میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۸۰۶ هزار عدد بوده است.

تعداد پیامک‌های خروجی از اپراتور رایتل به سایر اپراتورها در مجموع بیش از ۴۲۶ میلیون و ۸۶۰ هزار عدد و تعداد پیامک‌های ورودی از سایر اپراتورهای سیار به اپراتور رایتل، بیش از ۳۱۰ میلیون و ۹۰۲ هزار عدد بوده است. همچنین تعداد پیامک‌های درون‌شبکه‌ای رایتل، بیش از ۸۰ میلیون و ۲۸۶ هزار عدد بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا