بانکبانک و بیمه

پرداخت تسهیلات نوسازی ناوگان برون‌شهری با بازپرداخت ۷۲ ماهه

مدیرعامل بانک صادرات ایران از پرداخت تسهیلات بانک صادرات ایران برای نوسازی دو هزار و ۴۵۰ کامیون و تریلر با نرخ مصوب بانک مرکزی و در قبال ترهین کامیون‌های مورد خریداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط‌ عمومی بانک صادرات ایران، آیین امضای قرارداد سه‌جانبه نوسازی پنج هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری کالا، روز چهارشنبه، ۲۲ مردادماه با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران و بخش خصوصی در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران در بخشی از این مراسم، هزینه مبادله، زیرساخت‌ها و شبکه حمل‌ونقل را از کلیدی‌ترین شاخص‌های توسعه اقتصادی برشمرد و با اشاره به اینکه قیمت کالای تولیدی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد نیز شاخص مهمی است، گفت: اگر کالا با دو سه درصد هزینه، صرف‌نظر از سود به دست مصرف‌کننده رسید، از نظر  وضعیت توسعه اقتصادی بهتر از آن است که همین کالا با سه یا چهار درصد هزینه به دست او برسد؛ به طوری‌که امروز هزینه مبادله، یکی از مهم‌ترین شاخص‌هاست.

وی زیرساخت‌ها و شبکه حمل و نقل را دومین شاخص توسعه‌یافتگی خواند و ادامه داد: این شاخص، رابطه مستقیمی با هزینه مبادله دارد و می‌تواند به شدت آن را کاهش دهد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: این بانک افتخار می‌کند که در این خصوص ماموریت ویژه‌ای داشته و امروز در ادامه توافق قبلی وارد مرحله بعدی می‌شویم و گام بلند دوم را بر می‌داریم.

صیدی، ادامه داد: بانک صادرات ایران ۵۰ هزار  میلیارد ریال با بازپرداخت شش ماهه به‌منظور نوسازی و جایگزینی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور اختصاص داده است که این موضوع  امروز در قالب امضای تفاهم‌نامه بین بانک صادرات ایران، وزارت راه و شهرسازی  و بخش خصوصی مورد توافق قرار گرفت.

تسهیلات بانک صادرات ایران برای خرید دو هزار و ۴۵۰ کامیون و تریلر

مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: تسهیلات بانک صادرات ایران برای خرید دو هزار و ۴۵۰ کامیون و تریلر با نرخ مصوب بانک مرکزی و در قبال ترهین کامیون‌های مورد خریداری و با بازپرداخت ۷۲ماهه پرداخت می‌شود.

صیدی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از یک‌صد هزار کامیون بالای ۳۵ سال در کشور وجود دارد که در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش نزدیک به ۶۰ لیتر گازوئیل مصرف می‌کنند، اضافه کرد: با توجه به وضعیت یادشده، نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از طرف دولت مورد پیگیری قرار گرفت و با اجرای تفاهم‌نامه حاضر دو هزار و ۴۵۰ دستگاه کامیون و تریلر جایگزین خواهد شد.

وی کاهش سهم حمل و نقل جاده‌ای با توجه به افزایش سهم حمل و نقل ریلی در برنامه ششم توسعه، به‌صرفه نبودن خروج کامیون فرسوده از چرخه فعالیت برای کامیون‌داران و همچنین افزایش نیافتن سهم حمل و نقل جاده‌ای در سال‌های اخیر را مبنای پرداخت تسهیلات جدید بانک صادرات ایران عنوان و اظهار امیدواری کرد، پرداخت این تسهیلات به‌عنوان  بخشی از مسئولیت اجتماعی بانک‌صادرات ایران بتواند به کاهش مخاطرات جاده‌ای و  کاهش هزینه‌های سوخت کمک کند.

مدیرعامل بانک صادرات ایران  افزود: سالانه حدود دو میلیارد تن کالا از طریق کامیون وارد کشور و  حدود ۶ میلیارد و ۲۲۸ میلیون تن کالا هم از طریق کامیون از ایران به دیگر کشورها صادر می‌شود که با توجه به اهمیت حجم مبادلات تجاری که از این طریق صورت می‌گیرد،   اختصاص تسهیلات به خدمات حمل و نقل جاده ای و افزایش ضریب ایمنی و کیفیت این بخش از خدمات، پرداخت تسهیلات مورد تفاهم این بخش ضرورت دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا