انرژی

اوپک پلاس تصمیم شتابزده نخواهد گرفت

وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: کمیته های اوپک پلاس در نشست هفته آینده درباره بازبینی پیمان فعلی کاهش تولید مذاکره نخواهند کرد و انتظار نمی رود تصمیمات بزرگی برای تغییر مفاد این توافق گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بازار نفت پرنوسان و روند بسیار مبهم احیای تقاضای جهانی برای نفت گروه اوپک پلاس را ناچار کرده است نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران را تا پایان سال ۲۰۲۰ به صورت ماهانه برگزار کند؛ در حالی که پیش از این کمیته مذکور پیش از نشست رسمی وزیران نفت اوپک پلاس دیدار می کرد.

نشست کمیته فنی مشترک و نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک قرار بود روزهای ۱۷ و ۱۸ اوت (۲۷ و ۲۸ مرداد) برگزار شود اما نشست مجازی کمیته نظارتی مشترک وزیران به درخواست روسیه یک روز عقب افتاد. اوپک در نشست ژوییه خود اعلام کرده بود وضعیت بازار و سطح پایبندی به توافق کاهش تولید بهبود پیدا کرده است.

همچنین بخوانید

پیشتر خبرگزاری تاس به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه خبر داده بود نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک ممکن است یک روز دیرتر در ۱۹ اوت برگزار شود.

نواک گفت: هیچ کس پیشنهادهای ناگهانی برای تغییرات یا پیشنهادهای اضافی در خصوص کاهش تولید مطرح نکرده است.

گروه اوپک پلاس از اول اوت کاهش تولید داوطلبانه خود را از ۹.۷ به ۷.۷ میلیون بشکه در روز تسهیل کرده است.

وزیر انرژی روسیه گفت: تصور می کنم برنامه ریزی بلندمدت نشان داده که تصمیمات درست گرفته شده اند و بازار اکنون کم و بیش ثبات پیدا کرده است و ما شاهد توازن یافتن تدریجی بازار نفت هستیم.

نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس در شرایطی برگزار می شود که نگرانیهای فزاینده ای نسبت به تاثیر طولانی مدت پاندمی ویروس کرونا روی تقاضا برای نفت وجود دارد و ابهامات پیرامون این پاندمی باعث شده است اوپک و آژانس بین المللی انرژی در پیش بینی خود از تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ بازنگری کنند. اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ به میزان ۹.۰۶ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا می کند در حالی که یک ماه پیش میزان کاهش تقاضا را ۸.۹۵ میلیون بشکه در روز پیش بینی کرده بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آژانس بین المللی انرژی هم پیش بینی خود از تقاضا برای نفت را ۱۴۰ هزار بشکه در روز نسبت به پیش بینی ماه گذشته کاهش داد که منعکس کننده ضعیف ماندن سفرها در شرایط بالا ماندن آمار ابتلا به کووید ۱۹ و ضعف بخش هواپیمایی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا