بین الملل

لاوروف: نورد استریم۲ به زودی تکمیل می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه ، سرگئی لاوروف اظهار داشت: خط لوله گاز نورد استریم۲ با وجود فشارهای ایالت متحده بر روی کسانی که در این پروژه عظیم شرکت دارند، در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد.  

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، وزیر امور خارجه روسیه، سرگئی لاوروف اظهار داشت: خط لوله گاز نورد استریم ۲ با وجود فشارهای ایالت متحده بر روی کسانی که در این پروژه عظیم انرژی شرکت دارند، در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد.

دیپلمات ارشد روس با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان دیدار و مذاکره کرد. لاوروف در کنفرانس خبری مشترک پس از مذاکرات گفت: همه دست‌اندرکاران پروژه نورد استریم ۲ از جمله روسیه و آلمان مصمم هستند که پروژه را به اتمام برسانند.

لاوروف گفت: به نظر من، دلایلی وجود دارد که باور کنیم این پروژه در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید. او افزود: کشورهای اروپایی باید سیاست گذاری انرژی خود را به تنهایی تعیین کنند.

این بیانیه در حالی صورت می‌گیرد که واشنگتن در حال افزایش فشار بر افراد مرتبط با این پروژه می‌باشد که از آن جمله می‌توان به گسترش تحریم‌ها برای هدف قرار دادن سرمایه گذاران و شرکت‌های بیمه‌ای اشاره کرد.

در اوایل ماه جاری گروهی از سناتورهای آمریکا تهدید کردند که تحریم‌های قانونی و اقتصادی خردکننده‌ای را بر ضد بندر نوکران آلمان وضع کنند. این بندر در دریای بالتیک واقع شده است و کشتی‌هایی که به آخرین مرحله ساخت خط لوله کمک می‌کنند در آن مستقر هستند.

برلین بارها سیاست‌های تهاجمی ایالات متحده را مورد انتقاد قرار داده است و اعلام کرده است که تحریم‌های برون مرزی واشنگتن را رد می‌کند.

لاوروف می‌گوید: ایالات متحده در تلاش برای دستیابی به اهداف سیاسی و اقتصادی خود هیچ مرزی نمی‌شناسد.
 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا