امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

افزایش قیمت زعفران متوقف شد/احتمال کاهش نرخ بارسیدن به فصل برداشت

عضو شورای ملی زعفران با بیان اینکه هم اکنون بازار زعفران در ثبات قرار دارد، گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت احتمال کاهش قیمت این محصول وجود دارد.

علی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بازار زعفران تقریباً به ثبات رسیده است، قیمت هر کیلوگرم زعفران را حداقل ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشاورزان که محصول خود را برای بهبود فضای بازار و بالا رفتن قیمت‌ها، نگه داشته بودند به دلیل نزدیک شدن به فصل برداشت، به تدریج آن را به بازار عرضه می‌کنند چرا که حدود ۴۰ روز به آغاز فصل برداشت مانده است.

حسینی ادامه داد: همچنین خریداران نیز منتظر ورود محصول جدید هستند به همین دلیل میزان خرید خود را کاهش داده‌اند بنابراین عرضه افزایش و تقاضا کاهش یافته است در نتیجه احتمال کاهش قیمت زعفران طی روزهای آینده وجود دارد.

وی درباره صادرات این محصول نیز توضیح داد: همانطور که اشاره شد خریداران منتظر محصول جدید هستند و بنابراین میزان صادرات اگر کاهش نداشته باشد افزایش هم ندارد.

حسینی با بیان اینکه میزان تولید زعفران هر سال بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد، گفت: هر سال مزارع جدیدی در کشور ایجاد می‌شود ضمن اینکه مزارعی هم که سال قبل ایجاد شده به تولید انبوه می‌رسد بنابراین افزایش تولید امری طبیعی است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا