اقتصاد کلان

دعوای دولت ترامپ و کنگره بر سر بسته حمایتی بالا گرفت

وزیر خزانه داری آمریکا، دموکراتها را به خیره سری در پرونده بسته حمایتی جدید متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی ان بی سی، اختلاف نظر بین سران جمهوری خواه و دموکرات بر سر بسته حمایتی ادامه دارد و این بار استیون منوچین گفته است دموکرات ها با خیره سری از هر گونه مذاکره برای رسیدن به یک توافق معقول که به نفع شهروندان و مصرف کنندگان آمریکایی باشد، طفره می روند.

با توجه به فرا  رسیدن بسته حمایتی سه تریلیون دلاری قبلی، دولت ترامپ بسته حمایتی جدیدی را طراحی کرده است که یکی از اجزای آن شامل یارانه نقدی ۴۰۰ دلاری به شهروندان آمریکایی می شود. اگرچه این بسته نظر موافق مجلس سنا که اکثریت آن در اختیار جمهوری خواهان است را به دست آورده اما به دلیل مخالفت کنگره که در آن دموکرات ها غالب هستند، از اجرایی شدن باز مانده است.

وزیر خزانه داری آمریکا با انتقاد از نانسی پلوسی- رئیس کنگره و چاک شومر- رهبر دموکرات ها در سنا نیز گفت: خبر خوب این است که رئیس جمهور ترامپ خود دست به کار شد و یک فرمان اجرایی صادر کرد تا به افراد بیکار شده کمک شود. پلوسی و شومر نیم خواهند بر سر یک میز بنشینند تا توافق کنیم.

دستورالعمل اجرایی امضا شده توسط ترامپ با مخالفت جدی دموکرات ها مواجه شده تا جایی که پلوسی آن را غیرقانونی خوانده است. این اختلاف نظر که تاکنون مانع اجرایی شدن دومین بسته حمایتی  بزرگ شده، یکی از دلایل اصلی ریزش شاخص های بورسی آمریکا در روزهای اخیر دانسته شده است.

طبق پیشنهاد دولت ترامپ، دولت پرداخت یارانه های نقدی را تا ماه دسامبر ادامه خواهد داد. دموکرات ها معتقدند با توجه به بهتر شدن وضعیت اقتصادی نسبت به قبل باید منابع صرف تقویت رشد شود. منوچین در همین رابطه گفت: شکی نیست که وضعیت شاخص ها بهتر شده و حالا که بازگشایی انجام شده، میبینیم کارها بهتر شده است اما رئیس جمهور از ما می خواهد تا کارهای بیشتری انجام دهیم. از ما می خواهد برای جوان تر ها پول و شغل فراهم کنیم و مرحله دوم پرداخت های نقدی مستقیم نیز با همین هدف طراحی شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا