امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خلف وعده دولت در تخصیص ارز به واردکنندگان برنج راستی بررسی می‌شود

عضو انجمن واردکنندگان برنج با بیان اینکه ٣٣ هزارتن مابقی برنجی که ماهها قبل بصورت درصدی ترخیص شده، در گمرکات انبار شده است،گفت: قرار شده شرکت بازرگانی دولتی این برنج ها را تحویل بگیرد.

سالار ساکت، عضو انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به توافق اولیه بانک مرکزی و وزارت صمت برای تسویه مطالبات ارزی واردکنندگان برنجی که ماه‌ها قبل به درخواست ستاد تنظیم بازار اقدام به ترخیص امانی و فروش به قیمت مصوب (برمبنای دلار ۴۲۰۰ تومانی) کرده اند، گفت: در جلسه هفته قبل ستاد تنظیم بازار مقرر شد طی یک هفته این موضوع توسط کارگروهی که در مصوبات قبلی ستاد مشخص شده راستی آزمایی گردد تا درباره تعیین تکلیف آن تصمیم گیری شود.

وی افزود: در ترخیص درصدی، حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد کالا ترخیص می‌شود و حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد آن نیز در گمرک باقی می‌ماند که در حال حاضر نیز حدود ۳۳ هزار تن برنج از همین محل، در گمرکات انبارش شده است که در جلسه مذکور قرار شد شرکت بازرگانی دولتی آن را به قید فوریت و طبق تفاهمنامه فی ما بین از گمرکات تحویل بگیرد.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه مفاد این جلسه هنوز تنظیم و ابلاغ نشده است، گفت: درباره سایر برنج‌های رسوبی در گمرکات نیز قرار شده که ممنوعیت فصلی برنج که از اول شهریور ماه برقرار شده، شامل این محموله‌ها نشود و در صورت تأمین ارز، این محموله‌ها می‌توانند ترخیص شوند.

ساکت با بیان اینکه تخصیص ارز بخشی از محموله‌های رسوبی انجام شده است، گفت: هم اکنون در مرحله تأمین ارز قرار داریم که البته بسیار کند انجام می‌شود و وضعیت در این حوزه تفاوت چندانی با گذشته ندارد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا