اقتصاد کلان

ثبت بدترین رشد اقتصادی تاریخ آلمان

رشد اقتصادی آلمان به پایین ترین سطح ثبت شده خود رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسوشیتد پرس، مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به میزان ۹.۷ درصد کوچک شده که این رشد، ضعیف‌ترین رشد اقتصادی آلمان از زمان ثبت داده های رشد در سال ۱۹۷۰ میلادی تاکنون محسوب می‌شود. هم چنین در مقایسه با رشد مشابه فصل قبل نیز رشد اقتصادی ۵.۲ درصد کمت شده است.

توماس گیتسل- کارشناس مسایل اقتصادی در وی پی بانک گفت: سه ماهه دوم امسال برای اقتصاد آلمان یک فاجعه تمام عیار بود. وضعیت سرمایه گذاری، مصارف شخصی، صادرات و حتی واردات خیلی بدتر از چیزی بود که فکرش را می کردیم.  

همچنین بخوانید

دولت آلمان تاکنون برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور ده ها میلیارد یورو تقدینگی به بازارها تزریق کرده و نرخ های مالیاتی را نیز کاهش داده است. نرخ بیکاری این کشور در ماه ژوئن از ۷.۵ درصد نیز عبور کرده که این نرخ بیکاری در کشوری که همواره یکی از کمترین نرخ های بیکاری را در اروپا داشته است، نشان می دهد وضعیت تا چه حد بحرانی است.  

پیش از این بانک مرکزی آلمان در گزارشی هشدار داده بود که حتی با وجود حمایت های صورت گرفته توسط دولت، اقتصاد این کشور امسال ۷.۱ درصد کوچک خواهد شد و در بهترین حالت دو سال تا بازگشت میزان تولیدات به سطوح قبل از زمان بحران زمان لازم خواهد بود.

موسسه اقتصادی آلمان نیز در گزارشی ناامیدکننده هشدار داده است که بزرگ ترین اقتصاد اروپا بر اثر کرونا امسال ۶.۶ درصد کوچک خواهد شد و بازگشت فعالیت های اقتصادی به سطح پیش از زمان کرونا تا پایان سال ۲۰۲۲ ممکن نخواهد بود.  

متوسط رشد اقتصادی آلمان در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۲۰ معادل ۱.۷۲ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به رشد ۷.۲ درصدی سه ماهه نخست سال ۱۹۷۳ و کمترین رشد نیز رشد منفی ۱۰.۲ درصدی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا