امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ادای نذورات مردم با خرید اینترنتی دام

مدیرکل دفتر بهداشت و بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: مردم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، برای ادای نذورات، دام زنده ر ا به صورت اینترنتی خریداری کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، علیرضا اکبر شاهی با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا مراکز عرضه دام کاهش یافته است، گفت: خرید دام زنده به صورت اینترنتی هم فراهم شده و برخی شرکت‌ها اقدام به عرضه دام در سایت‌ها کرده اند که مردم می‌توانند برای جلوگیری از شیوع کرونا به جای حضور فیزیکی در مراکز عرضه، از این سایت‌ها خرید دام زنده انجام دهند.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده در عرضه دام زنده، ادامه داد: در تهران ۳ مرکز برای عرضه حضوری دام تعیین و در استان‌ها نیز با اعمال محدودیت مراکز مشخص شده است.

مدیرکل دفتر بهداشت و بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه اگر مردم تمایل به حضور در مراکز عرضه دام دارند، باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، ادامه داد: زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و همراه داشتن وسایل شخصی از جمله این دستور العمل‌ها است.

اکبرشاهی با اشاره به اینکه ممکن است پشم و یا پوست دام به ویروس آلوده باشد، گفت: باتوجه به این موضوع مردم به منظور جلوگیری از بیمار شدن از برقرار کردن تماس فیزیکی با دام و دست زدن به آن خودداری کنند.

به گفته این مقام مسئول، در مراکز عرضه دام، دامپزشکان بایدبه لحاظ بیماری‌های انگلی و دیگر مشکلات، تایید اولیه سلامت دام را صادر کنند که البته این تایید به معنای سلامت آن گوشت و کشتاری که انجام می‌شود نیست و این بخش باید در کشتارگاه‌ها و با نظارت دامپزشکان انجام شود.

مدیرکل دفتر بهداشت و بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی با تاکیدبر رعایت دستورالعمل‌های ارائه شده در خصوص کرونا و تایید سلامت دام توسط دامپزشکان اظهار داشت: دام باید از مناطق مشخص و تایید شده تامین و تاییدیه اولیه سلامت دام اعلام شود، همچنین معاینه و واکسن‌های دام نیز انجام شده باشد.

وی با بیان اینکه برای خرید اینترنتی از سایت‌های متعلق به شهرداری استفاده شود گفت: گروه‌های سیار سازمان دامپزشکی در خصوص خرید دام و ناظران سازمان در کشتارگاه‌ها قبل، حین و بعد از کشتار را نظارت می‌کنند.

اکبرشاهی با تاکید بر ضرورت ماندن ۲۴ ساعت گوشت دام پس از ذبح برای جلوگیری از انتقال بیماری کریمه کنگو، افزود: مساجد نیز برای ذبح دام، با ادارات شهرستان‌ها هماهنگی لازم را انجام دهند تا بتوانند گوشت سالم را دریافت کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا