بین الملل

اکسون موبیل از شاخص میانگین صنعتی داوجونز بیرون انداخته شد

اکسون موبیل از شاخص میانگین صنعتی داوجونز، که از ۱۹۲۸ عضو آن بود، بیرون انداخته شد که علت این امر، باز کردن جا برای شرکت‌های ارزشمندتر دیگر و تقسیم سهام اپل اعلام شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، اکسون موبیل از شاخص میانگین صنعتی داوجونز، که از ۱۹۲۸ عضو آن بود، بیرون انداخته شد که علت این امر باز کردن جا برای شرکت‌های ارزشمندتر دیگر و تقسیم سهام اپل اعلام شده و این تغییرات از ۳۱ آگوست اجرایی خواهد شد.

اکسون برای ۲ سال گذشته و پس از حذف جنرال‌الکتریک توسط داوجونز، به قدیمی‌ترین عضو این شاخص تبدیل شده بود.

این شرکت برای چندین دهه ارزشمندترین شرکت آمریکا و جهان بود؛ اما با ظهور بزرگان تکنولوژی و تغییراتی که آنها در جهان ایجاد کردند، ارزش این شرکت‌ها به شدت افزایش یافت.

در معاملات چند روز اخیر ارزش شرکت اپل برای چند ساعت از ۲ تریلیون دلار فراتر رفت که در همین حین، بزرگان نفتی و به ویژه اکسون، وضعیت چندان مطلوبی نداشته‌اند.

سهام انرژی که برای چندین دهه در شاخص داوجونز و در زندگی افراد تأثیر زیادی داشتند، توسط سهام تکنولوژی بیرون رانده می‌شوند؛ به نحوی که جایگزین اکسون در شاخص داوجونز یک شرکت نرم‌افزاری به نام سیلزفورس خواهد بود.

جنگ قیمت نفت و افت شدید تقاضای نفت به علت پاندمی کرونا باعث ضرر سنگین صنعت انرژی در سال جاری شده؛ به نحوی که شرکت اکسون در ۲ سه ماهه امسال ضرر کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا