انرژی

ایران برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان افغانستان اعلام آمادگی کرد

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت مالیه افغانستان، آمادگی تهران برای ارسال کمک و تجهیزات لازم برای کمک‌رسانی و تعمیرات تاسیسات آب و برق افغانستان را که در پی سیل اخیر در این کشور متحمل آسیب‌های بسیاری شده است، اعلام کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان امروز در گفت و گوی تلفنی با عبدالهادی ارغندیوال- سرپرست وزارت مالیه افغانستان و رئیس افغانستانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور اعلام آمادگی کرد تا در صورت درخواست مسوولان افغانستان تجهیزات لازم و تیم‌های تخصصی را برای تعمیر بخش‌های آسیب دیده آب، برق و فاضلاب افغانستان اعزام کند تا ضمن دسترسی هرچه سریعتر مردم آسیب دیده به خدمات آب و برق،   بستر لازم برای امداد رسانی سریعتر به آنها فراهم شود.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به سفر سال گذشته خود به کابل و دیدار با رئیس جمهوری اسلامی افغانستان گفت: در آن دیدار رئیس جمهوری مطالب و مواضع بسیار خوبی در خصوص توسعه روابط ارائه کرد که متاسفانه شرایط افغانستان اجازه عملیاتی کردن آن‌ها را نداد.

همچنین بخوانید

رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در این دوره به بخشی از آنها جامه عمل بپوشانیم

ارغندیوال سرپرست وزارت مالیه افغانستان هم با ابراز امتنان و خرسندی از برقراری گفت‌وگوی تلفنی و ابراز تسلیت و همدردی وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران گفت: حداقل انتظار ما از همسایه ای با این سطح از اشتراکات زبانی و اعتقادی همین است که در هنگام مشکل و مصائب در کنار هم باشیم.

وی با اعلام این که پیام همتای ایرانی خود را به مقامات بالاتر منتقل و نتیجه را منعکس خواهد کرد، از برگزاری نمایشگاه اختصاصی-تخصصی جمهوری اسلامی ایران استقبال و آن را در شرایط فعلی افغانستان یک ضرورت قلمداد کرد.

روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور همچنین بر برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور توافق و ابراز امیدواری کردند تا با برگزاری این کمیسیون و امضای اسناد مربوطه بستر لازم برای توسعه بیش از پیش روابط دو کشور به ویژه در حوزه برق، نفت و گاز فراهم شود.

برگزاری نمایشگاه اختصاصی-تخصصی صنعت آب، برق، فاضلاب، ارتباطات و خدمات شهری جمهوری اسلامی ایران در کابل همزمان با برگزاری ششمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی دو کشور از جمله موضوع‌های دیگر گفت‌وگوی تلفنی دو طرف بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا