بین الملل

بدترین ماه آگوست دلار در ۵ سال اخیر ثبت شد

دلار پس از تغییر سیاست‌گذاری تورمی بانک مرکزی آمریکا، روز دوشنبه بدترین ماه آگوست خود در ۵ سال اخیر را به پایان برد.این در حالی است که نرخ یورو در برابر دلار برای چهارمین ماه متوالی رشد کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از تغییر سیاست‌گذاری تورمی بانک مرکزی آمریکا، روز دوشنبه دلار بدترین ماه آگوست خود در ۵ سال اخیر را به پایان برد. این در حالی است که نرخ یورو در برابر دلار برای چهارمین ماه متوالی رشد کرد.

سرمایه‌گذاران سخنرانی پنج‌شنبه شب رئیس فدرال‌رزرو در مورد نرخ تورم که گفته بود بانک مرکزی اجازه خواهد داد تورم از نرخ هدف بالاتر هم برود، را به معنای دوره طولانی‌تری از نرخ بهره پایین تفسیر کردند.

تحلیل‌گر کامرزبانک می‌گوید: با این کار فدرال‌رزرو قدرت خرید دلار پایین می‌آید (معنای تورم) و دلار نمی‌تواند در درازمدت قدرت خود در بازارهای ارز خارجی را حفظ کند.

او ادامه داد: به همین علت است که نرخ برابری یورو با دلار تا ۱.۱۹ واحد تقویت شده و شاخص دلار تا ۹۲.۵۰ واحد پایین آمده است.

شاخص دلار ماه آگوست را در حالی به پایان می‌برد که در این ماه ۱.۲ درصد در برابر ارزهای مهم جهان سقوط کرده است. این بدترین ماه آگوست در ۵ سال اخیر برای دلار است و طولانی‌ترین توالی افت ماهانه دلار از تابستان ۲۰۱۷ تا کنون را شکل داده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا