ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سرمدی: این تصور که با فیلترینگ ارتباط ما با دنیا قطع می‌شود، القایی دروغین است

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این تصور که فیلترینگ ارتباط ما را با دنیا قطع می‌کند، القایی دروغین است. هر گاه پیام‌رسان‌های خارجی خط قرمزهای نظام را رد کنند، تدابیری برای آنها می‌اندیشیم کمااینکه همه کشورها این کار را انجام می‌دهند چرا که چیزی جز خسارت توام با بدآموزی ندارد.

کیومرث سرمدی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد طرح مجلس با عنوان سامان‌دهی فضای مجازی گفت: به طور کلی، فضای مجازی نقش مؤثری در مسائل اجتماعی دارد. سیاست‌گذاری در فضای مجازی می‌تواند منجر به تقویت‌های نظام‌های اعتقادی، اقتصادی و سیاسی باشد. فضای مجازی به همین نسبت می‌تواند تأثیرات بد داشته باشد. تا کنون تجارب تلخی از تأثیرات سوء فضای مجازی داشته‌ایم.

همچنین بخوانید

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: سیاست‌های باید سمت و سویی داشته باشد که پیام رسان‌های داخلی را به جد ارتقاء دهیم تا در راستای منافع مردم ما حرکت کند. ما می خواهیم طرح سامان‌دهی فضای مجازی همراهی برای مردم، مجلس و دولت باشد. باید فضایی را ایجاد کنیم که پیام‌رسان‌های مجازی در خدمت منافع مردم باشد نه اینکه در مواقع حساس و بحرانی مشکلاتی برای ما ایجاد کنند. پیام‌رسان‌های خارجی به سرورهای خارجی وصل هستند پس می‌توانند ارزش‌های ما را خدشه دار کنند یا به افکار جوانان ما تأثیر گذارند.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا پیام رسان‌های داخلی توان رقابت با پیام‌رسان‌های خارجی را دارند؟ گفت: ما نقاط ضعف زیادی داریم. باید به سمت ایجاد زیرساخت‌های قوی و حمایت‌های جدی از این پیام‌رسان‌ها برویم. هدف ما باید این باشد که مردم ما به پیام‌رسان‌های خارجی احساس نیاز نکنند. این ماجرا زمان‌بر اما شدنی است.

سرمدی در پایان در مورد انتقاداتی که به فیلترینگ وارد می‌شود، گفت: اگر به کشورهایی که در دنیا که مدعی آزادی و دموکراسی است نگاه کنید، متوجه می شوید که هر مسئله‌ای که وحدت ملی آنها و امنیت ملی‌شان را تهدید کند، مدیریت می‌شود. همه کشورها سازوکارهایی برای مقابله با تهدیدها فراهم می‌کنند. به نظرم این تصور که با فیلترینگ ارتباط ما با دنیا قطع می‌شود، القایی دروغین است. هر گاه پیام‌رسان‌های خارجی خط قرمزهای نظام را رد کنند، تدابیری برای آنها می‌اندیشیم کمااینکه همه کشورها این کار را انجام می‌دهند چرا که چیزی جز خسارت توام با بدآموزی ندارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا