صنعت، معدن، تجارت

برنامه‌ریزی برای راه اندازی۱۵۰۰ واحد راکد در سال ۹۹

معاون وزیر صنعت گفت: تأمین سرمایه در گردش، مشکلات بیمه و مالیات را موانع پیش روی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی برشمرد و از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۱۵۰۰ واحد راکد صنعتی خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محسن صالحی‌نیا گفت: هم اکنون بیش از ۴۵۰ شهرک صنعتی و ۴۰۰ ناحیه صنعتی در کشور درحال بهره‌برداری است که حدود ۴۷ هزار واحد تولیدی در این شهرک‌ها و نواحی مستقر هستند و حدود ۳۳ هزار واحد تولیدی نیز زمین دارند و درحال ساخت سوله، نصب ماشین آلات و تجهیزات هستند که این تعداد به ۴۷ هزار واحد تولیدی افزوده خواهد شد.

وی افزود: بر اساس آخرین پایش انجام گرفته، ۱۰ هزار واحد صنعتی ـ حدود ۲۱ درصد ـ راکد بوده و تولید حدود ۲۴ درصد واحدهای تولیدی کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت است، ۵۰ درصد واحدهای تولیدی باقی‌مانده نیز با بیش از ۶۰ درصد ظرفیت تولید فعال هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به وظایف شهرک‌های صنعتی اضافه کرد: شهرک‌های صنعتی موظف هستند زیرساخت‌هایی مانند برق، آب، راه دسترسی، فیبر نوری، مخابرات، تصفیه‌خانه فاضلاب و … را برای واحدهای تولیدی فراهم کنند که این زیرساخت‌ها بر اساس زمان‌ بندی مشخص، مصارف مورد نیاز و صنایع مورد نظر ایجاد می‌شود.

صالحی‌نیا تأمین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی جدید التأسیس در شهرک‌های صنعتی در تهران را یکی از مشکلات اساسی این واحدها توصیف کرد و ادامه داد: برای حل این مشکل، پروژه‌ای مشارکتی با همکاری برق منطقه‌ای، وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تعریف شده است و اجرای آن می‌تواند عملکرد و وضعیت شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی را متحول کند.

برنامه‌ریزی برای راه اندازی۱۵۰۰ واحد راکد در سال ۹۹

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: از آن‌جایی که سال جاری به نام “جهش تولید” نامگذاری شده و این موضوع به دلیل اشتغالزایی، ایجاد ارزش افزوده، بهبود تولید در شرایط فعلی کشور یکی از مهمترین موضوعات است، باید دستگاه‌ها تمام تلاش خود را برای اجرای پروژه‌های مربوط به تأمین برق شهرک‌های صنعتی به‌کار برند تا بتوان از سرمایه ‌گذاری‌های انجام شده در این مکان بهره‌برداری مناسبی کرد

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا