صنعت، معدن، تجارت

تصویب تداوم معافیت مالیاتی تولیدکنندگان فرش در کمیسیون اقتصادی

رئیس مرکز ملی فرش ایران از تصویب تداوم معافیت مالیاتی تولیدکنندگان فرش دستباف در کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرح ناز رافع گفت: سال گذشته پیش‌نویس لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم با هدف کاهش اتکا به درآمدهای نفتی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی تدوین و به کمیسیون اقتصادی هیات دولت ارسال شد.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۴۱ صد درصد درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاهای غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی و ۲۰ درصد درآمد حاصل از صادرات مواد خام مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شود، همچنین براساس ماده ۱۴۲ قانون مالیات های مستقیم درآمد کارگاه های فرش دستباف و صنایع دستی و شرکت های تعاونی و اتحادیه های تولیدی مربوطه از پرداخت مالیات معاف است.

این مقام مسئول گفت: هنر- صنعت فرش دستباف ایران مصداق بارز اقتصاد مقاومتی و حائز ویژگی­ های غیر قابل انکار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده و از ویژگی­ های منحصر به فرد فرش دستباف ایران، ضمانت بقای اشتغال روستاییان و اقشـار آسیب­ پذیر، تثبیت یا افزایش سرانه اشتغال ارزان وابسته به بخش خصوصی در یک زنجیره اشتغال دو میلیون نفری را می توان برشمرد.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای نیل به اهداف سال «جهش تولید» و توجه ویژه به رفع برخی از مشکلات فعالان هنر- صنعت فرش دستباف، اقدام های عملی خود را برای حذف پیشنهادهای اصلاحی بر قانون مالیات‌های مستقیم با مشارکت تشکل های تولیدی و صادراتی فرش دستباف را اجرایی کرد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران تاکید کرد: تاثیرات منفی اصلاح پیشنهادی مربوطه که نتیجه آن کاهش اشتغال در حوزه فرش دستباف و از دست رفتن اشتغال ارزان وابسته به بخش خصوصی در روستاها و مهاجرت روستاییان به شهرها و تبعات آن از قبیل درخواست ایجاد فرصت شغلی گران قیمت که دولت مسوول ایجاد آن است، مرکز ملی فرش تلاش همه جانبه ای را برای حذف این دو مورد از لایحه پیشنهادی یاد شده انجام داد.

وی اضافه کرد: در کمیسیون اقتصادی دولت، پیشنهاد حذف بند اصلاح ماده ۱۴۲ به تصویب رسید و براین اساس معافیت های مالیاتی ماده ۱۴۲ کماکان به قوت خود باقی است.

رافع در پایان از هیات دولت درخواست کرد با تصویب این لایحه از هنر_صنعت فرش دستباف ایران حمایت لازم را به عمل آورند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا