انرژی

اردکانیان: مصرف ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب باکیفیت برای فضای سبز در تهران پایان می‌یابد

وزیر نیرو از امضای تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری تهران و این وزارتخانه با هدف جلوگیری از مصرف آب‌های زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح چند پروژه در قالب پویش «هر هفته الف-ب ایران» اظهار کرد: چهار پروژه در سه استان کرمانشاه، آذربایجان شرقی و اردبیل با سرمایه‌گذاری ۳۲۵۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که یکی از آنها واحد گاز نیروگاه دالاهو است که با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات در کرمانشاه وارد چرخه تولید خواهد شد.

وی افزود: سد کلقان‌چای در استان آذربایجان شرقی برای مصارف شرب و صنعت و کشاورزی، پنجمین سدی است که در پویش امسال افتتاح می‌شود. یک پست ۲۳۰ کیلوولت و دو نیروگاه خورشیدی در استان اردبیل افتتاح می‌شود که با این پروژه‌ها جمع پروژه‌ها افتتاح‌شده پویش در سال ۹۹ به ۷۰ پروژه در ۱۸ استان با سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

همچنین بخوانید

وزیر نیرو تاکید کرد: کار مهم و مشترکی بین وزارت نیرو و شهرداری تهران داریم که عصر امروز تفاهم‌نامه آن امضاء می‌شود و سعی داریم در آن با تدارک پس‌آب تصفیه شده تهران، چاه‌ها و قنات‌هایی که آب‌های آن برای مصرف فضای سبز از سوی شهرداری تهران برداشت می‌شود، متوقف شود.

وی یادآور شد: در تهران ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب باکیفیت صرف آبیاری فضای سبز می‌شود که این رقم بسیار بالایی است و با این کار امروز جلوی این وضعیت گرفته می‌شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا