بین الملل

بیکاری منطقه یورو به رشد خود ادامه داد

نرخ بیکاری در منطقه یورو با ۱۹ عضو همچنان در ماه جولای رو به افزایش بوده است. ماه جولای ماهی بود که در بسیاری از کشورهای عضو یورو زون محدودیت‌های قرنطینه‌ای کنترل کرونا برداشته شده بود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، ارقام منتشر شده توسط یورواستیت، دفتر آمار اتحادیه اروپا، نشان داد که نرخ بیکاری در منطقه یورو با ۱۹ عضو همچنان در ماه جولای رو به افزایش است. ماه جولای ماهی بود که در بسیاری از کشورهای عضو یورو زون محدودیت‌های قرنطینه‌ای کنترل کرونا برداشته شده بود.

یورواستیت اعلام کرد که نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه جولای ۷.۹ درصد بوده است، در حالی که این نرخ در ماه قبل ۷.۷ درصد بود.

یورو استیت همچنین اضافه کرد: نرخ بیکاری در کل اتحادیه اروپا در ماه جولای ۷.۲ درصد شده و از ۷.۱ درصد ماه ژوئن بالاتر رفت است.

از بین ۱۵.۲ میلیون بیکار در اتحادیه اروپا، ۲.۹ میلیون نفر از آن‌ها زیر ۲۵ سال هستند. نرخ بیکاری جوانان در اتحادیه اروپا ۱۷ درصد و در منطقه یورو ۱۷.۳ درصد شد، در حالی که این نرخ در ماه ژوئن به ترتیب ۱۶.۹ و ۱۷.۲ درصد بوده و این نشان می‌دهد وخامت وضعیت اشتغال ادامه دارد.
در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کمترین نرخ بیکاری در جولای در جمهوری چک، با ۲.۷ درصد و پس از آن لهستان، با ۳.۲ درصد ثبت شده است. بالاترین نرخ بیکاری در اسپانیا با ۱۵.۸ درصد و پس از آن ایتالیا با ۹.۷ درصد بوده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا