امور زیربناییراه و ساختمان

افتتاح رسمی پروژه‌های فرودگاه یاسوج توسط وزیر راه و شهرسازی

فردا(۱۳ شهریور) چندین پروژه فرودگاه یاسوج به ارزش کلی ۴۵۰ میلیارد ریال توسط وزیر راه و شهرسازی و با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افتتاح رسمی می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر عنوان کرد: در این آیین شاهد افتتاح رسمی پروژه توسعه و بهسازی سطوح پروازی، تکمیل روشنایی باند، بهسازی ترمینال، تکمیل ساختمان ها و ارتقای زیرساخت های ایمنی و عملیاتی فرودگاه یاسوج خواهیم بود.

امیرمکری افزود: اعتبار هزینه شده برای پروژه های توسعه و بهسازی سطوح پروازی و روشنایی باند ۳۰۰ میلیارد ریال است که با اجرای آن طول باند فرودگاه از ۲۶۰۰ به ۳۲۰۰ متر و PCN باند از ۲۶ به ۴۶ افزایش می یابد. همچنین برای ارتقای ایمنی سطوح پروازی فرودگاه دره عمیق ابتدای باند ۱۳ به عمق ۲۷ متر با ۱۷۳ هزار کامیون مصالح پر شده است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری رسمی این پروژه ها، cat فرودگاه یاسوج از ۳C به ۴C ارتقا می یابد، گفت: با افتتاح رسمی طرح توسعه باند فرودگاه شرایط برای نشست و برخاست هواپیماها تا رده بدنه متوسط از جمله تایپ ایرباس ۳۲۰ و فوکر ۱۰۰ فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین هزینه اجرای پروژه های بهسازی ترمینال، ساختمان های فرودگاه و ارتقای زیرساخت ها را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

آیین افتتاح رسمی پروژه های فرودگاه یاسوج با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سیاوش امیرمکری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی برگزار می شود.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا